Beneficii surprinzătoare ale ciupercilor asupra sănătăţii fizice şi psihice

Beneficii surprinzătoare ale ciupercilor asupra sănătăţii fizice şi psihice

Pot înlocui cu succes carnea din alimentaţie, conţinând puţine calorii, dar o mare varietate de vitamine şi minerale: seleniu, cupru, vitaminele B2, B3 şi D. Ciupercile protejează funcţiile cognitive şi susţin memoria.

Ciupercile fac parte din categoria fungilor, adică pot creşte şi fără lumină solară. Ele conţin toate vitaminele şi mineralele de care organismul nostru are nevoie pentru o bună funcţionare. Mai exact, se ştie despre aceste legume că sunt bogate în proteine, fier, potasiu, acid folic, vitamina A, C, D, zinc şi mai multe vitamine B: vitamina B1, riboflavina (B2), niacin (B3), piridoxina (B6).

Un aspect important cunoscut de specialişti despre ciuperci este că, dintre toate legumele existente, sunt considerate a fi cel mai bun înlocuitor pentru carne. În plus, spre deosebire de carne, ciupercile sunt mult mai uşor de digerat, procesul de digestie necesitând un consum mult mai mic de energie din partea organismului.

Beneficiile mai puţin ştiute ale cipercilor:

Ciupercile întârzier îmbătrânirea

Ciupercile conţin o concentraţie superioară de ergothioneină şi glutation, doi antioxidanţi care protejează corpul de stresul fiziologic, principalul factor care conduce la îmbătrânire.

Protejează împotriva bolilor Parkinson şi Alzheimer

Ergothioneina şi glutationul ajută şi la prevenirea bolilor Parkinson şi Alzheimer, spun cercetătorii. Ei recomanda consumul a cel puţin cinci ciuperci pe zi pentru a reduce riscul apariţiei bolilor neurologice.

Susţin memoria

Un alt beneficiu al ciupercilor este susţinerea funcţiilor cognitive şi a memoriei. Cercetătorii de la Universitatea Naţională din Singapore au descoperit că două jumătăţi de porţii de ciuperci pe săptămână pot reduce riscul declinului cognitiv.

Ajută la întărirea oaselor

Ciupercile crescute la lumina soarelui, spre deosebire de cele cultivate în întuneric, au transformat un compus numit ergosterol direct în vitamina D. Aceasta este indispensabilă pentru absorbţia calciului din alimentaţie şi fixarea sa la nivelul oaselor.

Ciupercile furnizează energie

Ciupercile sunt bogate în complexul de vitamine B, ajutând organismul să utilizeze energia din alimentele pe care le consumă pentru a produce celule roşii în sânge, care transportă oxigen în tot corpul.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: