Pornind de la o realitate - faptul că 9 din 10 români îşi cumpără maşini rulate din străinătate, conform cifrelor publicate de Asociaţia Constructorilor de Automobile din România - OMV şi-a propus să le arate şoferilor cât de important este tipul de carburant cu care este alimentată o maşină rulată deja zeci de mii de kilometri.  

Un triplu campion de raliu şi un pasionat de domeniul auto, Simone Tempestini şi Costin Giurgea, fac echipă în acest proiect şi împreună vor parcurge 10.000 de kilometri la volanul unei maşini rulate.  

În acest context, experimentul va arăta în ce măsură poate carburantul MAxxMotion Diesel, de la OMV,  să prelungească viaţa unui motor uzat.

Care sunt etapele testului?


Cei doi parteneri de drum s-au deplasat în Germania şi au cumpărat o maşină rulată, cu 161.000 de km la bord, realizaţi în ultimii 8 ani. Odată adusă în România, maşina a fost preluată de specialiştii de la Universitatea Tehnică din Cluj Napoca, acolo unde profesorul Bogdan Varga şi echipa sa i-au demontat motorul, piesă cu piesă. Experţii au analizat cantitatea de depuneri din interiorul motorului şi au notat toate datele.  Mai apoi, motorul a fost reasamblat, iar acum maşina a pornit la drum. Timp de o lună, aventura se va întinde pe o distanţă de 10.000 de km pe şoselele din România. În tot acest timp, automobilul va fi alimentat exclusiv cu carburantul de performanţă MaxxMotion Diesel de la OMV.

Primul episod din aventură poate fi urmărit mai jos:

„Vom analiza un motor care a rulat, deja, mii de kilometri. Scopul experimentului este să comparăm datele pe care le colectăm la început cu cele de la finalul cursei de 10.000 de km. Obiectivul nostru este unul clar: acela de a afla în ce măsură este posibil ca un carburant de performanţă, ca OMV Maxx Motion Diesel, să cureţe şi să prelungească viaţa unui motor uzat”, a declarat Bogdan Varga, Profesor PhD. Habil. Eng., Facultatea de Mecanică a Universităţii Tehnice Cluj Napoca.

Campionul de raliu Simone Tempestini, împreună cu partenerul său Costin Giurgea, se vor asigura că maşina va fi mereu în mişcare, până la finalul traseului de 10.000 de km.

„Experimentul nu face altceva decât să arate problemele cu care se confruntă mulţi şoferi români care îşi cumpără maşini la mâna a doua. Chiar dacă acestea au fost folosite în ţări cu o infrastructură impecabilă, motorul trebuie curăţat în permanenţă pentru ca viaţa maşinii să fie prelungită cât mai mult, în condiţii optime. Noi credem că doar carburantul Maxx Motion poate face acest lucru. Experimentul pe care l-am demarat este 100% real, astfel  că publicul va putea urmări fiecare etapă a acestuia, într-o serie de episoade ce vor fi publicate pe pagina noastră de Facebook,” a declarat Daniel Ion Retail Manager OMV.

Experimentul OMV se va derula pe tot parcursul lunii septembrie, iar publicul va putea urmări evoluţia acestuia în timp real, pe pagina de Facebook OMV România