Cifra de afaceri şi profitul operaţional al companiei Porsche AG au crescut în primele şase luni

Cifra de afaceri şi profitul operaţional al companiei Porsche AG au crescut în primele şase luni

În primele şase luni din 2018, Porsche AG şi-a crescut profitul operaţional, cifra de afaceri, livrările şi numărul de angajaţi. Profitul operaţional a crescut uşor, cu 1%, până la 2,2 miliarde de euro, în timp ce cifra de afaceri a crescut cu 4%, ajungând la 12,3 miliarde de euro.

Profitul operaţional din vânzări a fost de 17,5%. În prima jumătate a acestui an, livrările au urcat cu 3%, până la 130.598 de vehicule, iar echipa constructorului auto german s-a extins cu 5%, numărând acum 30.785 de angajaţi.
 
”Performanţa noastră din prima jumătate a anului ne oferă o bază solidă pentru un an financiar de succes”, a declarat Oliver Blume, Preşedintele Consiliului Executiv al Porsche AG. ”Suntem extrem de încântaţi să remarcăm că cererea pentru emblematicul 911 este atât de mare, cu atât mai mult, cu cât anul acesta sărbătorim ”70 de ani de maşini sport Porsche”. În acelaşi timp, continuăm să investim în viitorul brandului nostru: electrificarea, digitalizarea şi conectivitatea sunt provocări majore, pe care alegem să le privim ca pe nişte oportunităţi. Pentru anul viitor, pregătim lansarea pe piaţă a Taycan, primul Porsche full electric. Acesta va stabili noi standarde pentru viitorul mobilităţii”, a adăugat Blume.
 
Lutz Meschke, CFO-ul companiei, consideră că efectele pozitive ale mixului de modele şi dezvoltarea în domenii care depăşesc sfera business-ului cu automobile – precum serviciile After Sales şi de consultanţă furnizate de MHP şi Porsche Consulting – au contribuit semnificativ la rezultatele în creştere. Pe de altă parte, compania a realizat investiţii considerabile în direcţii precum electrificarea şi dezvoltarea a noi ramuri de business.
”Vom avea de depăşit câteva provocări în a doua jumătate a anului”, a spus Meschke. Mai exact, CFO-ul companiei consideră că Porsche va trebui să se adapteze situaţiei politice şi economice incerte şi, de asemenea, să se asigure că gama sa de modele este compatibilă cu noile standarde din Europa privind emisiile. ”Cu toate acestea, vom continua să urmărim obiectivul strategic de a obţine un profit operaţional din vânzări de minim 15%”, a completat Meschke.
 
 
În ceea ce priveşte livrările de vehicule, Panamera a înregistrat cea mai mare creştere în prima jumătate a anului: până la sfârşitul lunii iunie, Porsche a livrat clienţilor din întreaga lume 20.500 de unităţi ale maşinii sport cu patru uşi, aproape dublu faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent. De asemenea, modelul 911 a înregistrat o creştere de două cifre - 28%, ajungând la 21.400 de livrări în doar şase luni. Liniile de modele cu cele mai mari volume de livrări sunt în continuare Macan, cu un total de 46.600 de vehicule livrate şi Cayenne, cu 28.700 de unităţi livrate. Pe piaţa mamă din Germania, Porsche a înregistrat o creştere de 11% în prima jumătate a lui 2018 şi de 9% pe întreg continentul european. China rămâne cea mai puternică piaţă individuală pentru Porsche, cu 33.363 de vehicule livrate, situându-se în faţa SUA (29.421 de livrări).
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: