„Democrata“ şi „toleranta“ Mihaela Rădulescu, „delir homofob“: de ce a atacat în mod tendenţios comunitatea homosexualilor

„Democrata“ şi „toleranta“ Mihaela Rădulescu, „delir homofob“: de ce a atacat în mod tendenţios comunitatea homosexualilor

Mihaela Rădulescu a atacat dur comunitatea homosexualilor FOTO Mediafax

După ce a stârnit comentarii acide în urma unui episod de la „Românii au talent“, Mihaela Rădulescu (45 de ani) a devenit ţinta comunităţii gay, după un articol în care şi-a exprimat libertatea de opinie. După o perioadă de absenţă din ochii publicului, vedeta încearcă să „şocheze“ şi să devină purtătoare de cuvânt pentru un segment de persoane care trăiesc revolta faţă de comunitatea LGBT în mod tacit.

Mihaela Rădulescu a iniţiat încă o dezbatere după ce a lansat un atac dur la adresa comunităţii homosexualilor. Într-un text publicat pe blogul persoanal, vedeta scrie că, din cauza „corectitudinii politice“ şi a drepturilor minorităţilor sexuale, „normalitatea“ pierde teren în faţa „ciudăţeniilor“. Mihaela spune că personele gay nu ar trebui să fie deranjate, dar, în acelaşi timp, nici ele nu trebuie să deranjeze pe nimeni, prin afişarea sfidătoare în public. „Să îşi facă treaba între patru pereţi“, a scris vedeta în textul intitulat „Adam şi Eva? (Toleranţa din spatele normalităţii)“.

„Cred că o atitudine normală ar fi să nu-i deranjăm cu nimic pe cei care aleg să fie gay, adică homosexuali, dar nici ei pe noi, vizual vorbind. Adicătelea, dacă ei şi-ar face treaba între patru pereţi, fără să mai şi afişeze, sfidător, o «iubire» pensată, rujată, efeminată şi de neînţeles între doi purtători de penis. Să nu-mi spuneţi că, în calitate de părinţi de băieţi, sau chiar de fete, nu vă îngrijorează puţin ideea de a-i vedea luând-o pe…la spatele educaţiei pe care i-aţi oferit-o şi să nu-mi spuneţi că vă bazaţi mai mult pe deschiderea minţii, decât pe încărcarea ei cu o morala anume, solidă şi dreaptă“, a scris ea.

Mihaela Rădulescu: „Sunteţi anormali, oricât vă deranjează că vă numim aşa“

În calitate de „mamă de băiat“, aceasta spune că i-a fost greu să îi demonstreze copilului ei că bărbaţii se pot ţine de mână şi se pot săruta pe stradă, motiv pentru care a decis să îşi exprime opinia. „Lăsaţi-mi şi mie libertatea de opinie …ca mama, care nu vrea să-şi vadă copilul nici gay, nici terorist, nici cerşetor, nici drogat, nici depresiv. Ca orice mama normală din lumea asta, vreau binele copilului meu“, completează Mihaela.

Artista a continuat prin a scrie că persoanele gay sunt „anormale“, rugându-le să nu agrezese copiii pe stradă cu „stilul şi comportamentul lor“. „Sunteţi oameni anormali, oricât vă deranjează că vă numim aşa - dar, dacă vă asumaţi «diferenţa», faceţi-o cu eleganţă, discreţie, convingere, nu neapărat dând iama în dulapul femeilor şi în fardurile lor“, a mai scris ea.

Amintind că îşi va folosi la maxim dreptul la liberă exprimare pentru a evidenţia aspecte greşite sau nu ale societăţii, Mihaela Rădulescu, aminteşte că a învăţat lecţia toleranţei şi că admiră persoanele gay care „nu sar calul în nicio direcţie“. „Am prieteni gay, lucrez cu ei, nu manifest niciun fel de ură sau discreditare în faţa lor şi nici după ce părăsesc încăperea. Eu am reuşit să învăţ lecţia toleranţei, Şi chiar îi admir pe cei decenţi, mereu stilaţi, sensibili şi deştepţi, care nu sar calul în nicio direcţie. Dar n-am să reuşesc niciodată să înţeleg de ce trebuie să fiu de acord cu exagerările unora dintre ei, de la cele vestimentare la cele comportamentale, în public şi până la aberanta căsătorie între oameni de acelaşi sex, care mai cresc şi un copil în formula asta «inedit㻓.

Mihaela se apără cu poze

Vedeta nu a rămas indiferentă la valul de acuzaţii şi a „contracarat“ cu un răspuns pe Facebook, acolo unde a postat şi o serie de poze prin intermediul cărora a vrut să demonstreze că ar trebui să se facă diferenţa între roluri şi viaţă. „Au găsit poza cu sărutul dintre mine şi Daniela Nane. Culmea, acum vreo 13 ani, era un manifest pentru deschidere, pentru ei, cei care au sărit de fund în sus (...). Măi, oameni buni, faceţi diferenţa între roluri şi viaţă, între campanii sociale şi îndrăzneală“, a scris Rădulescu.

 

Democrata“ şi „toleranta“ Mihaela Rădulescu, „delir homofob“

 

Opinia specialistului

Cu Răduleasca la psiholog

 

Psihologul Keren Rosner este de părere că Mihaela Rădulescu a atins un punct sensibil pentru români „pentru că foarte multă lume trăieşte revolta într-un fel tacit“. „Ea, exprimându-şi opinia devine, oarecum, purtătorul de cuvânt al acestor oameni şi atrage simpatia lor. Probabil există un anumit gen de persoane pe care în ultima vreme i-a cam pierdut ca admiratori. Ultimele gesturi de la «Românii au talent» au descalificat-o în ochii românilor. Atunci, ea a vrut să-şi recupereze un anumit segment de persoane. A abordat această temă care este şi de actualiate şi care stârneşte discuţii“, specifică Rosner.

 

În schimb, experta subliniază faptul că postarea vedetei a fost una cu ţintă, „nu a fost o simplă nevoie de a împărtăşi cu ceilalţi, ci de a avea beneficii“, deşi niciun eveniment recent nu a stârnit-o. Mai mult, dorind să recupereze anii pierduţi din atenţia publicului, Mihaela „încearcă cu tot dinadinsul să şocheze, să aducă subiecte care îi sporesc imaginea“. „Vrea să şocheze deşi este contrar imaginii ei de dinainte. Întotdeauna apărea ca o doamnă, ca o persoană foarte tolerantă, permisivă, elegantă, distinsă. Acum a venit cu o imagine nouă, una care şochează şi nu se adresează persoanelor care o adorau mai demult. A venit cu un subiect fabricat, adus în atenţie şi băgat cu forţa fără legătură cu altceva. E clar că este ceva căutat sau are legătură cu o trăire sau o experienţă personală în care a avut de-a face cu un reprezentant al comunităţii şi a vrut să se răzbune“, arată psihologul.

 

Dar, cu această atitudine conflictuală, vedeta nu reuşeşte decât să se excludă singură din preferinţele românilor şi a colegilor de breaslă. „Dorinţa de a fi în centrul atenţiei se va transforma într-o poziţie de persoană blamată“, mai spune Keren Rosner. „Pe de altă parte, vedeta a vrut să demonstreze ca ea nu e aşa, că are principii sănătoase pe care le apără cu ardoare. Gesturile ei recente au avut conotaţie sexuală, astfel că a vrut să fie altfel, să arate că e conservatoare, şi că are principii tradiţionale“, conchide ea.

Asociaţia ACCEPT, cea mai mare organizaţie neguvernamentală din România care apără drepturile persoanelor LGBT (n.r. - lesbiană, gay, bisexual şi transexual), a condamnat-o public pe Mihaela Rădulescu, menţionând că „ura viscerală faţă de această comunitate este evidentă în fiecare frază încropită“. „Reamintim publicului larg că persoanele LGBT nu reprezintă a ameninţare la adresa familiei sau a majorităţii heterosexuale. Nevoile fiecăruia dintre noi - de a fi recunoscut, vizibil, acceptat şi apreciat pentru cine suntem ca persoană - sunt aceleaşi pentru toţi oamenii. Toţi suntem protejaţi de aceleaşi legi şi autorităţi ale statului şi avem dreptul egal de a fi auziţi şi vizibili în spaţiul public, de a ne exprima liber fără a leza oamenii din jurul nostru. Cu toate acestea, Mihaela Rădulescu contestă existenţa persoanelor LGBT în spaţiu public, motivând că este dreptul ei să o facă, în virtutea libertăţii de exprimare. Doamna Rădulescu nu conştientizează că prezenţa persoanelor homosexuale în spaţiul public ţine de manifestarea aceluiaşi drept pe care dumneaei îl invocă“, specifică asociaţia.

ACCEPT arată că vedeta „descrie în termeni atroce şi familia homoparentală, ca şi cum persoanele LGBT nu au dreptul la viaţă de familie şi nu merită o protecţie adecvată a statului“, amintind că 19 din 28 de state ale Uniunii Europene recunosc fie parteneriatul civil, fie căsătoria între persoanele de acelaşi sex.

La final, asociaţia o plasează pe Mihaela alături de „formatori de opinie“ precum Gigi Becali şi Cheloo, subliniind că un asemenea discurs nu poate fi protejat de dreptul la libera exprimare. „«Democrata» şi «toleranta» doamnă Rădulescu consideră că cei care îi vor contesta opinia sunt «hiene» care sar la jugulară. Dreptul acestora la opinie nu contează. Dreptul de a respinge un asemenea discurs de extracţie totalitară e suspect de «corectitudine politică». Delirul homofob prezent în articol se pretinde a fi «familist» şi «normal». Orice ar crede, însă, parte dintre redutabilii formatorii de opinie de tip Becali, Rădulescu ori Cheloo, instigarea la ură şi discriminare împotriva unui segment social format din sute de mii de români este împotriva legii. Acest tip de discurs nu este şi nu poate fi protejat de dreptul la libera exprimare“, se încheie poziţia oficială.

Dispreţuim păcatul, nu pe păcătos“

Preotul Eugen Tănăsescu arată că un concept precum „politically corect“ este limitat în puterea de a atinge perfecţiunea din moment ce nu poţi mulţumi pe toată lumea. Pericolul vine, spune acesta, în clipa în care ceea ce este de tolerat vrea să devină propriu şi caracteristic. „Discriminarea pozitivă la adresa minorităţilor, fie ele şi sexuale, nu va reuşi să atingă acceptul necondiţionat al majorităţii, cătă vreme părţile se simt atacate una faţă de cealaltă. Dimpotrivă, există pericolul ca, cu cât forţezi mai tare «toleranţa», să crească riscul de intoleranţă. Riscul vine din faptul că uneori „toleranţa” vrea neapărat şi «acceptarea» din partea majorităţii, adică ceea ce este «de tolerat» să devină «propriu şi caracteristic», ceea ce este imposibil. Cred că fenomenul «reeducării» valorice cu forţa a apus demult, iar non-sensul ar trebui să dispară din zona politicului“, specifică Tănăsescu (foto).

Toată disputa, în opinia preotului, pleacă de la faptul că majoritatea nu acceptă că familia poate să fie şi altfel. „Tensiunea creşte în momentul în care Statul face din «toleranţă» un model. În cazul homosexualităţii, problema rezidă în faptul că e dificil (dacă nu chiar imposibil) să propui unei majorităţi cu un anume model social al familiei să accepte că familia poate fi şi altfel. Nu poţi cere oamenilor să accepte ca «normal» ceea ce ei cred că este nefiresc. Dar nici nu poţi construi un «război al normalului cu anormalul» doar pentru că ţi se cere din afară“, motivează el.

Preotul arată cum a rezolvat Biserica această «dilemă»: „Disfuncţionalitatea dintre «toleranţă» şi «acceptare» dispare în formularea teologică «dispreţuim păcatul, nu pe păcătos». Practic, aşa cum învaţă Hristos, nu ridicăm piatra împotriva aproapelui, chiar dacă îl socotim a fi „anormal”. La rândul nostru, să nu uităm că şi noi avem multe «anormalităţi»“, încheie Tănăsescu.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările