Consiliul Naţional al Elevilor: 63,7% dintre elevi afirmă că în şcoala lor se practică metode de predare şi evaluare virtuale, iar 68,3% consideră că aceste ore sunt utile

Consiliul Naţional al Elevilor: 63,7% dintre elevi afirmă că în şcoala lor se practică metode de predare şi evaluare virtuale, iar 68,3% consideră că aceste ore sunt utile

Consiliul Naţional al Elevilor a reiterat ideea că îngheţarea anului şcolar trebuie evitată. FOTO Edupedu

Consiliul Naţional al Elevilor a realizat o consultate a elevilor cu privire la orele online care se derulează în perioada de carantină la care au răspuns aproape 12.000 de elevi, cei mai mulţi de clasele IX – XII.

63,7% dintre aceştia afirmă că în şcoala lor se practică metode de predare şi evaluare virtuale, iar 68,3% consideră că aceste ore sunt utile. Principalul dezavantaj ţine de lipsa interacţiunii şi a posibilităţii de a aprofunda subiectele sau de a cere explicaţii, iar principalul avantaj este păstrarea legăturii cu şcoala.

„Ca urmare a suspendării cursurilor începând cu data de 11 martie 2020, cu scopul de a preveni răspândirea COVID-19, educaţia s-a mutat în spaţiul online, unde profesorii şi elevii au încercat să adapteze conţinutul predat la noile mijloace de desfăşurare a actului instructiv-educativ. Pentru a putea avea o imagine de ansamblu în legătură cu ceea ce se întâmplă în teritoriu şi pentru a putea corela măsurile luate cu fezabilitatea aplicării acestor metode de predare şi evaluare în spaţiul virtual, Consiliul Naţional al Elevilor a lansat un formular de consultare, în baza căruia a fost redactat prezentul raport. La consultare au participat 11.958 elevi din România”, arată Consiliul Naţional al Elevilor.

Au oferit răspunsuri elevi de clasele V-XII, dar cei mai mulţi sunt de liceu. 89% dintre participanţi sunt din mediul urban, iar 11% din mediul rural.

Cei mai mulţi elevi chestionaţi fac ore online – pe diferite platforme, apeluri video, diferite aplicaţii – la Română (74,2%) şi Matematică (62,1%), dar sunt şi clase care fac ore online la Istorie (44,9%), Geografie (41,3%),  Informatică (40,8 %), Biologie (40,1 %), Fizică (38,4 %), Chimie (36,1 %), Limba latină (8,6 %), Materii de specialitate (7 %), Educaţie civică (4,1 %) sau Educaţie plastică (3,2 %).

„Consider că ele sunt un avantaj, deoarece în acest fel nu pierdem materia, avem informaţia proaspătă, o putem accesa cand dorim şi este un beneficiu pentru elevii din clasele terminale, întrucat ei au nevoie de exerciţiu constant”, a răspuns unul dintre participanţii la consultare, întrebat despre avantajele orelor online.

Principalul dezavantaj văzut de elevi este lipsa interacţiunii şi a posibilităţii de a aprofunda subiectele sau de a cere explicaţii. De asemenea, mulţi dintre participanţii la studiu s-au plâns că nu se învaţă prea multe lucruri, doar se primesc foarte multe teme.

Consiliul Naţional al Elevilor a reiterat, în cadrul raportului, ideea că îngheţarea anului şcolar trebuie evitată.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: