Viitorul plan strategic al Renault: producătorul auto a inaugurat prima sa fabrică de asamblare din China
0
Renault intenţionează să pună China în centrul planului său strategic pentru perioada 2017-2022. Afirmaţia a fost făcută luni de directorul general al alianţei Renault-Nissan, Carlos Ghosn, la inaugurarea primei fabrici de asamblare a Renault din statul asiatic - o investiţie de 870 milioane de euro.
„Renault nu este dependent de China, care este doar o oportunitate pentru noi. Piaţa chineză va fi în centrul viitorului plan strategic”, le-a declarat Ghosn jurnaliştilor. Acesta a adăugat că Renault va trebui să propună vehicule electrice mai convenabile pentru piaţa globală şi cea din China. Deşi Renault are licenţă de producere a vehiculelor comerciale uşoare (LCV) în China, în prezent, compania se concentrează pe SUV-uri, a explicat şeful alianţei Renault-Nissan, potrivit Agerpres.
Producţia fabricii din Wuhan (în centrul Chinei) ar putea fi dublată sau chiar triplată, faţă de producţia sa iniţială de 150.000 de vehicule pe an, a afirmat Jacques Daniel, şeful societăţii mixte formate din Renault şi partenerul local Dongfeng Motor Group.
Piaţa auto din China îşi va continua creşterea, urmând să înregistreze un ritm solid, de 5 — 6% pe an, a afirmat Carlos Ghosn, deşi analiştii sunt îngrijoraţi de perspectivele de creştere ale celei de-a doua economii mondiale. China nu ar mai trebui inclusă în aceeaşi categorie cu alte state emergente, cum ar fi Brazilia, Rusia şi India, deoarece piaţa sa este mai asemănătoare cu cele din SUA, Japonia şi Europa, a explicat Ghosn.
Considerând mărimea şi maturitatea pieţei auto din China — cea mai mare din lume — un ritm anual de creştere de 5 — 6% pe an este foarte solid, susţine şeful alianţei Renault-Nissan.