Un producător chinez de smartphone-uri vrea să intre pe piața deja aglomerată a vehiculelor electrice. Ce sumă este dispus să investească

0
Publicat:

Xiaomi Corp, cel mai mare producător chinez de smartphone, negociază cu Beijing Automotive Group Co (BAIC) o colaborare în vederea producerii de vehicule electrice (EV), a anunţat Bloomberg, citând surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, transmite Reuters.

Xiaomi negociază cu BAIC producerea de vehicule electrice, Foto: Arhivă Adevărul
Xiaomi negociază cu BAIC producerea de vehicule electrice, Foto: Arhivă Adevărul

Cele două companii explorează diferite opţiuni, inclusiv achiziţionarea de către Xiaomi a unei participaţii în a doua fabrică Hyundai Beijing, care are licenţă pentru a produce automobile în China, susţin sursele.

În 2021, Xiaomi a anunţat că va investi 10 miliarde de dolari în noua sa divizie de automobile electrice pe parcursul următorilor zece ani, iar la finele lunii august a finalizat procedurile de înregistrare a diviziei sale de automobile electrice, informează Agerpres.

Xiaomi se va alătura, astfel, unei pieţe care este deja aglomerată de jucători, precum Tesla, dar şi de firme locale, ca Nio Inc şi Xpeng Inc.

Compania s-a angajat să producă automobile pe scară largă în primul semestru din 2024 şi a început construirea primei sale fabrici auto în apropiere de Beijing.

Conform Bloomberg, Xiaomi vrea să încheie o alianţă în domeniul producţiei, deoarece se confruntă cu întârzieri în obţinerea unei licenţe pentru a-şi fabrica propriile maşini.

Reprezentanţii Xiaomi şi BAIC nu au dorit să comenteze informaţia.

Beijing Hyundai, societatea mixtă dintre Hyundai Motor Co şi BAIC, are trei uzine în Beijing.

Luna aceasta, Asociaţia Constructorilor de Automobile din China (CPCA) a estimat că un număr record de şase milioane de automobile electrice ar urma să fie vândute în acest an în China, pe fondul exploziei cererii pentru automobile curate.

Noua prognoză revizuită marchează o dublare faţă de cele 2,99 milioane de vehicule electrice înmatriculate în 2021 în China, ceea ce scoate în evidenţă creşterea semnificativă a cererii pentru autoturisme curate în China şi provocările pentru constructorii tradiţionali în a se adapta la o piaţă care devine rapid una verde.

Autorităţile centrale şi locale din China au luat măsuri pentru a ajuta industria auto să îşi revină după restricţiile şi carantinele care au afectat vânzările la începutul anului.

În luna mai, Guvernul de la Beijing a redus cu 50% taxele la achiziţionarea unui autoturism cu emisii reduse în timp ce autorităţile municipale au venit, la rândul lor, cu subvenţii şi stimulente pentru a-i convinge pe cumpărători să se orienteze spre un vehicul cu emisii reduse.

Cu cât au scăzăt vânzările de mașini verzi

Vânzările de mașini verzi (hibride, BEV/electrice și PHEV/ hibrid plug-in) din Europa au scăzut cu 4,4% în al doilea trimestru al acestui an, la 1,039 milioane vehicule, după creșterile spectaculoase înregistrate în 2021, de până la 259%, reflectând în continuare problemele producătorilor cu lipsa componentelor, reiese dintr-o analiză realizată de PwC.

În primele două trimestre din 2021 au fost înregistrate creșteri de 100% și, respectiv, 259%, după care avansul s-a temperat la 32% în trimestrul al treilea, 6% în trimestrul patru și 13% în primul trimestru din 2022.

,,Scăderea vânzărilor reflectă problemele din ce în ce mai mari ale producătorilor cu lipsa componentelor auto și implicit cu întârzierile la livrări. Piața din România, fiind încă mică, își continuă ascensiunea cu o rată de peste 100%, iar în iulie, vânzările de mașini electrificate le-au depășit pentru prima dată pe cele diesel.

Evoluția spectaculoasă din ultimul an și jumătate a vânzărilor de mașini verzi reflectă în primul rând efectele stimulentelor acordate de guvern prin programul Rabla Plus. Stimulentele și reglementările sunt motorul îndeplinirii obiectivelor asumate de România pentru reducerea emisiilor de carbon prin PNRR și Green Deal, dar și pentru înnoirea parcului auto, unul dintre cele mai vechi din Europa”, a declarat Daniel Anghel, Partener și Lider pentru industria Auto în cadrul PwC România.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite