Un mare producător de avioane majorează salariile angajaților cu 25%, de frica grevelor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un mare producător de avioane a căzut de acord cu sindicatul privind majorarea cu 25% a salariilor celor peste 32.000 de lucrători, sperând că va evita o posibilă grevă paralizantă în 13 septembrie.

Avion Boeing în zbor
Boeing ar putea crește salariile angajaților cu 25% pentru a evita grevele

Acordul, propus pe patru ani, care include o creştere generală a salariilor de 25% şi un angajament de a construi următorul avion comercial în zona Seattle, este o victorie timpurie pentru noul CEO al Boeing Kelly Ortberg, care a preluat conducerea grupului luna trecută.

Acordul include, de asemenea, 12 săptămâni de concediu parental plătit, securitate sporită a locului de muncă, beneficii sporite de pensionare şi alte beneficii. Ar trebui să fie aprobat joi de lucrătorii din fabricile Boeing de lângă Seattle şi Portland, reprezentaţi de Asociaţia Internaţională a Maşinilor şi Lucrătorilor din Aeronautică (IAM).

Acordul ar putea fi aprobat joi

Acordul ar trebui să fie aprobat joi de lucrătorii din fabricile Boeing din apropiere de Seattle și Portland, Oregon, reprezentați de Asociația Internațională a Mașinilor și Lucrătorilor din Aeronautică (IAM). Lucrătorii Boeing ar putea respinge acordul dacă acesta nu primește sprijinul majoritar. O grevă este posibilă dacă două treimi susțin o oprire a muncii într-un al doilea vot.

Dacă va fi ratificat de membrii sindicatului joi, acordul ar angaja Boeing să construiască înlocuitorul 737 la instalațiile sale Pacific Northwest, dacă proiectul va începe pe durata contractului. Cu toate acestea, nu este clar când producătorul de avioane va anunța următorul său avion.

Boeing și rivalul Airbus se află în stadiile incipiente ale elaborării strategiilor pentru înlocuirea celor mai bine vândute modele cu un singur culoar, care se estimează să intre în funcțiune la sfârșitul anilor 2030.

Decizia Boeing de a se angaja din timp în principalul său centru de producție de avioane din nord-vest pentru noi modele contrastează cu eforturile anterioare de a concura în diferite locații, care au enervat IAM.

Acest lucru ar merge împreună cu celelalte modele ale noastre emblematice, ceea ce înseamnă siguranța locului de muncă pentru generațiile viitoare”, a declarat CEO-ul Boeing Commercial Airplanes, Stephanie Pope, într-un mesaj către angajați.

Boeing trebuie să îmbunătățească calitatea

Ortberg, care este sub presiune să schimbe cultura Boeing pentru a îmbunătăți calitatea, trebuie să abordeze, de asemenea, relațiile de muncă și viitorul companiei, a declarat analistul aerospațial Richard Aboulafia. Ortberg este un fost director Rockwell Collins care s-a mutat la Seattle pentru a conduce compania.

Schimbarea culturii începe cu o atitudine diferită față de muncă și față de viitor cu dezvoltarea de noi produse”, a spus Aboulafia duminică.

Boeing se confruntă simultan cu presiuni financiare semnificative, deoarece continuă să piardă bani. În iulie, a înregistrat o pierdere netă în al doilea trimestru de 1,44 miliarde USD .

Săptămâna trecută, Wells Fargo a declarat că ținta anuală de flux de numerar liber al Boeing de 10 miliarde de dolari ar putea fi amânată cu aproximativ doi ani până în 2027-2028 și că compania ar putea fi nevoită să strângă 30 de miliarde de dolari înainte de a dezvolta o nouă aeronavă. Analistul de la Wells Fargo, Matthew Akers, a declarat că Boeing are o datorie netă de aproximativ 45 de miliarde de dolari.

Un acord acceptat ar asigura pacea muncii pentru Boeing într-un moment în care producătorul de avioane arde bani și încearcă să ridice producția celui mai vândut 737 MAX la o rată țintă de 38 de avioane pe lună până la sfârșitul anului.

Sindicatul ceruse o majorare de 40%

Sindicatul nu a îndeplinit obiectivul inițial de a obține o creștere de 40%, dar a salutat în continuare acordul.

Deși nu a existat nicio modalitate de a obține succes la fiecare articol, putem spune sincer că această propunere este cel mai bun contract pe care l-am negociat în istoria noastră”, a declarat localul sindicatului IAM care reprezintă lucrătorii Boeing într-un comunicat.

Acordul vine în timp ce lucrătorii valorifică piețele strânse ale muncii pentru a obține câștiguri. Sindicatul United Auto Workers a câștigat o creștere similară cu 25% a salariului general pe parcursul a patru ani și jumătate cu Detroit Three în toamna trecută.

Discuțiile au fost urmărite de membri ai administrației președintelui american Joe Biden , iar secretarul interimar al Muncii, Julie Su, a cerut săptămâna trecută părțile într-un interviu acordat Reuters să obțină un „contract echitabil”.

Su a vorbit atât cu Ortberg, a spus o sursă familiarizată cu problema, cât și cu șeful sindicatului local Jon Holden.

Lucrătorii Boeing, care produc modelele Boeing 777 și 767, pe lângă MAX, au votat în favoarea unui mandat de grevă în iulie.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite