Un fond de investiții vrea să deschidă 200 de cofetării în România. Cât costă franciza într-o locație „de la zero”
0Un fond de investiții care deține deja un brand cunoscut în România, cu o fabrică și mai multe unități de desfacere, a anunțat recent că va deschide 200 de noi cofetării, inclusiv în sistem de franciză.
Pentru preluarea business-ului ready-made, investiția se poate ridica la aproximativ 22.000 de euro și include taxa de franciză de 10.000 de euro, taxa de marketing 1.500 de euro, redevența lunară de 5% din vânzări, cât și o garanție de 10.000 de euro pentru bunurile oferite în custodie, au precizat reprezentanții lanțului de cofetării Dulcinella.
Potrivit acestora, atreprenorii care vor prelua în regim de franciză locațiile deja deschise vor beneficia de clientela, infrastructura și toate echipamentele existente și vor avea obligația renovării locației în următoarele 12 luni, conform noului branding al companiei.
În cazul unei locații de la zero, investiția inițială se poate ridica la 70.000 – 120.00 de euro, dar proprietarii oferă mecanisme de reducere a investiției inițiale, precum oferirea de echipamente în custodie. Astfel, investiția se poate diminua cu minim 20.000-30.000 euro, în funcție de suprafața locației.
„Purtăm discuții pentru deschiderea de noi cofetării-patiserii în București, Brașov, Brăila, Constanța. Pentru 2025 estimăm deschiderea a 7 - 10 locații în franciză”, a explicat Sergiu Diaconu, reprezentantul acționarilor Cornelius H Group LTD, fondul de investiții care deține Dulcinella România.
Francizarea se înscrie în strategia lanțului de cofetărie-patiserie de a deveni lider de piață până în 2029, prin dezvoltarea rețelei, dar și prin deschiderea unei noi fabrici de 7.000 mp, la Cernica, lângă București.
Brandul a fost fondat în 2005 în Republica Moldova, iar din 2021 a intrat și pe piața din România. Rețeaua are 18 cofetării-patiserii în România, fiind prezentă în București, Iași, Suceava, Târgu Neamț, Piatra Neamț, Roman și Fălticeni.
„Știm că în România sunt foarte mulți tineri antreprenori care vor să-și deschidă un business, iar noi le oferim ocazia de a construi pe o bază deja existentă, de a investi într-un brand deja cunoscut, care creează și comercializează produse din ingrediente naturale. În plus, toate noile cofetării-patiserii vor fi dezvoltate conform noului concept, retro-modern și instagramabil, care reflectă strategia noastră pentru România și este deja prezent în cea mai recent deschisă cofetărie-patiserie, în centrul Bucureștiului”, a adăugat Ion Bouaru, cofondator Cornelius H Group LTD.