Transportatorii se opun naţionalizării dispeceratelor de taxi: „PMB ne poate falimenta şi fără să facă taximetrie”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR), un patronat important din sectorul transporturilor rutiere, a anunţat că se opune total deciziei Primăriei Capitalei (PMB) de a înfiinţa un dispecerat comun pentru taximetrie, gestionat de primărie.

„În urma anunţului făcut de primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, referitor la constituirea unui dispecerat comun al tuturor firmelor de taximetrie, vă informăm că această acţiune ar aduce prejudicii majore companiilor private de taxi”, transmite COTAR, care precizează că aceasta ar fi o formă de naţionalizare a afacerilor private care funcţionează legal.

Peste 1.200 de şomeri

Asociaţia precizează că, prin această măsură, cei peste 1.200 de angajaţi ai celor 37 de dispecerate private ar deveni şomeri, iar transportul ilegal ar funcţiona în continuare.

„Chiar dacă doamna primar a ţinut să menţioneze că PMB nu va înfiinţa o firmă de taxi care să facă o concurenţă neloială sectorului privat, înfiinţarea unui dispecerat comun nu este oportună pentru taximetriştii din Bucureşti şi nici nu va rezolva problema pirateriei, aşa cum se pretinde. Este doar o formă de naţionalizare a afacerilor noastre private, care va genera haos pe piaţa în care activăm şi va scoate în şomaj circa 1200 de angajaţi ai dispeceratelor”, mai arată COTAR.

Naţionalizează afacerile

 „Cum să faci un dispecerat şi să mă obligi să mă duc acolo? Naţionalizează afacerile noastre. Din raportul de specialitate care ne-a fost prezentat nu reiese aşa ceva. Nu se poate face un dispecerat prin care să ne impui să fim acolo în mod obligatoriu. Nu înţelegem ce înseamnă „obligatoriu, dar nu exclusiv”, pentru că odată înfiinţat acest dispecerat, noi vom fi nevoiţi să ne desfiinţăm dispeceratele şi să dăm afară oamenii.  Pe de altă parte, dacă ne obligă să ne înscriem în dispeceratul comun, ne distruge afacerile. Ne sună deja colegii din ţară, să ne întrebe ce se întâmplă, pentru că ora exactă se dă la Bucureşti, iar acum toţi se aşteaptă la o naţionalizare. E ca şi cum primăria ar da o hotărâre de consiliu prin care toţi cetăţenii să fie obligaţi să cumpere pâine numai de la distribuitorul PMB. Este concurenţă neloială şi se încalcă mai multe legi, printre care şi Legea taximetriei 38/2003. Credem că doamna Primar General Gabriela Firea a fost dezinformată de „cineva” care doreşte să ne ia nouă afacerile sau să ne distrugă, după 27 de ani”, explică Vasile Ştefănescu, preşedintele COTAR.

Potrivit patronatului, decizia PMB a fost luată într-un timp foarte scurt şi pare a fi definitivă, chiar dacă dezbaterile nu s-au încheiat. „Declaraţiile venite de la conducerea PMB ne arată că hotărârea ar putea fi adoptată fără a se respecta Legea dialogului social, fără a ţine cont de principiile transparenţei în adoptarea actelor normative. Mai mult, ceea ce conţine expunerea de motive, de zece rânduri, a doamnei primar care a fost dezinformată de direcţia de specialitate, nu se reflectă în declaraţiile făcute pentru presă de doamna Primar General Gabriela Firea”, arată COTAR.

Propunere care ar falimenta companiile private

Companiile de taximetrie din Bucureşti transmit că au cerut sprijinul PMB pentru a se rezolva problema concurenţei neloiale pe care o fac firmele neautorizate precum UBER şi în loc să se găsească o soluţie de eliminare a acestor operatori neautorizaţi şi a concurenţei neloiale, PMB a venit cu o propunere care ar falimenta companiile private care funcţionează corect. „În acest moment, companiile private de taxi au propriile aplicaţii pe care le plătesc şi nu primesc subvenţii de ninciun fel, deci nu sunt abonate la banii din bugetul primăriei. În schimb, crearea unui dispecerat al PMB ar presupune un efort financiar suplimentar din banii bucureştenilor, care nici nu este justificat, nici nu este legal, pentru că astfel ar desfiinţa dispeceratele private, care funcţionează legal, autorizate de  PMB”, mai arată COTAR.

Potrivit patronatului, un dispecerat al PMB ar veni şi în contradicţie cu legislaţia care reglementează această activitate, iar PMB ar trebui să-şi dea singură autorizatie şi eventuale amenzi. În acest moment sunt 37 de dispecerate care funcţionează legal, cu circa peste 1200 de angajaţi, în Bucureşti. „Pe lângă faptul că aceşti oameni vor intra în şomaj, afectând şi familiile acestora , decizia nu rezolvă nici problema platformelor care funcţionează ilegal, pentru că acestea nu vor fi afectate de decizia PMB. Nu rezolvă absolut nici o problemă reclamată de noi conducerii PMB de 8 luni de zile”, conchide COTAR.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite