Terminalele plutitoare ale Germaniei vor costa mai mult decât s-a estimat. Când vor deveni operaţionale

0
Publicat:

Achiziţionarea şi întreţinerea terminalelor plutitoare pentru importul de gaze lichefiate (GNL), în vederea asigurării aprovizionării cu energie a Germaniei şi reducerii dependenţei de gazele din Rusia, vor costa mult mai mult decât nivelul planificat, de aproximativ trei miliarde de euro, a anunţat duminică Ministerul Economiei, transmite Reuters.

Terminalele plutitoare ale Germaniei ar putea costa 6,56 miliarde de euro, Foto: Arhivă Adevărul
Terminalele plutitoare ale Germaniei ar putea costa 6,56 miliarde de euro, Foto: Arhivă Adevărul

Potrivit sursei citate, per ansamblu, costurile sunt estimate la aproximativ 6,56 miliarde de euro, a precizat Ministerul Economiei, confirmând un raport apărut în publicaţia Der Spiegel. În bugetul Germaniei pe 2022, costurile sunt estimate la 2,94 miliarde de euro.

,,Costurile suplimentare au fost determinate în urma consultărilor intense cu părţile implicate", a informat Ministerul Economiei, citând costurile operaţionale şi infrastructura terestră suplimentară, informează Agerpres.

Autorităţile de la Berlin consideră că aceste terminale sunt esenţiale pentru ca cea mai mare economie europeană să compenseze prăbuşirea livrărilor de gaze ruseşti, după ce Moscova a invadat Ucraina.

Luna aceasta, Germania a finalizat construirea primului terminal plutitor pentru importul de gaze lichefiate în portul Wilhelmshaven de la Marea Nordului. Alte patru ar urma să devină operaţionale până la finalul lui 2023.

Deja Comitetul parlamentar bugetar a aprobat sumele suplimentare necesare pentru terminale.

Importatorii de gaze din Uniunea Europeană se grăbesc să găsească surse alternative de aprovizionare cu gaze, în contextul războiului din Ucraina.

Pentru Germania, ţară care îşi asigura din Rusia aproximativ jumătate din necesarul de gaze, livrările prin noile terminale ar acoperi aproximativ o treime din consumul său anual şi de asemenea ar creşte, cu o cincime, capacitatea totală de import a UE.

Graţie celor cinci terminale plutitoare, plus a altor două terminale terestre care urmează să fie construite, Germania ar trece în faţa Marii Britanii în termeni de capacitate de import de gaze lichefiate, fiind devansată doar de Spania în UE.

Săptămâna trecută, ministerul Economiei de la Berlin, anunţa că Guvernul german va naționaliza importatorul de gaze naturale Sefe, companie denumită anterior Gazprom Germania.

Sefe a fost abandonat de compania rusă Gazprom la începutul acestui an și pus sub tutela statului german în aprilie. De atunci, a primit aproape 10 miliarde de euro (10,3 miliarde de dolari) în linii de credit susținute de stat.

Pasul a fost necesar pentru a asigura aprovizionarea cu energie a națiunii, a spus ministerul, Sefe fiind amenințată de insolvență, după ce o scădere a importurilor rusești i-a cauzat pierderi de miliarde de euro, deoarece compania și alți importatori de gaz au apelat la piața scumpă spot pentru a-și procura gaz din altă parte.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite