Strategia Chinei pentru 2016: Dublarea vânzărilor de vehicule electrice

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Obiectivul Guvernului de la Beijing este ca până în anul 2020 cel puţin cinci milioane de automobile electrice să ruleze pe drumurile din China FOTO: AP
Obiectivul Guvernului de la Beijing este ca până în anul 2020 cel puţin cinci milioane de automobile electrice să ruleze pe drumurile din China FOTO: AP

China îşi propune să dubleze producţia şi vânzarea de vehicule electrice în 2016. Ambiţia Chinei este de a deveni cel mai mare producător de vehicule electrice la nivel mondial.

Anul trecut, vânzările de vehicule electrice au depăşit 300.000 de unităţi în China, unde se află cea mai mare piaţă auto din lume, conform Reuters.

Miao Wei, ministrul Industriei şi Tehnologiei Informaţiei a declarat, în timpul sesiunii anuale a Parlamentului chinez, că statul chinez trebuie să accelereze instalarea staţiilor de reîncărcare a maşinilor electrice şi să îmbunătăţească durata de exploatare a bateriilor electrice.

Statul a încurajat producătorii auto să se alinieze tendinţei pieţei mondiale şi să se concentreze pe înlocuirea carburanţilor clasici. Dezvoltarea tehnologiei vehiculelor electrice va permite celei de a doua economii din lume să rămână competitivă şi să reducă din gradul imens de poluare din marile oraşe, notează „Financial Times”.

Subvenţiile pentru producători şi cumpărători au ajutat la creşterea masivă a vânzărilor de vehicule electrice anul trecut, cu un avans de patru ori mai mare faţă de 2014, la 300.000 de unităţi. Obiectivul Guvernului de la Beijing este ca până în anul 2020 cel puţin cinci milioane de automobile electrice să ruleze pe drumurile din China.

Vânzările de automobile pe piaţa chineză au înregistrat cel mai lent ritm de creştere din ultimii trei ani, de 4,7%, după un avans de 6,9% în 2014 şi de 13,9% în 2013, conform Asociaţiei Constructorilor Chinezi de Automobile (CAAM).

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite