Taxele de pod de la Feteşti şi Vadu Oii ar putea fi eliminate din 2022. Drulă: Vom pierde 160-170 de milioane de lei pe an

Taxele de pod de la Feteşti şi Vadu Oii ar putea fi eliminate din 2022. Drulă: Vom pierde 160-170 de milioane de lei pe an

Un proiect de lege care prevede anularea taxei pentru podurile dunărene, Cernavodă – Feteşti şi Vadu Oii – Giurgeni, iniţiat în urmă cu trei ani, a fost aprobat joi de Comisia pentru Transport şi Infrastructură din Camera Deputaţilor, urmând să se aplice din 2022.

„Alături de colegii din comisie, am dat aviz pozitiv pentru acest act normativ, deoarece dobrogenii care trec peste podurile Cernavodă - Feteşti şi Vadu Oii-Giurgeni plătesc o taxă suplimentară, care a fost instituită doar din raţiuni pur financiare. Această suprataxare nu reprezintă altceva decât o dublă taxare a celor care plătesc deja rovinieta.
 
Este de menţionat faptul că, pentru a nu afecta bugetul de investiţii şi reparaţii, instituit de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, am susţinut, în cadrul comisiei, ca anularea taxei să fie aplicată, începând cu anul viitor”, a scris, pe Facebook, Marian Cruşoveanu, susţinând că această taxă este “discriminatorie faţă de conducătorii auto şi mai ales faţă de agenţii economici /transportatori”.
 
Ministrul Transporturilor nu este de acord
 
În schimb, ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, din partea USR-PLUS, nu susţine eliminarea taxării.
 
„Aceste taxe care se plătesc la podurile dunărene, s-a spus despre ele că ar fi cumva o dublă taxare, acelaşi principiu se aplică în multe ţări europene. De exemplu, în Austria se numeşte vinietă, îi spunem rovinietă în România, şi la trecerile prin anumite tuneluri care sunt pe autostrăzile lor se mai plăteşte încă o taxă.
 
Sumele colectate anual sunt semnificative şi eliminarea taxei ar văduvi bugetul Companiei de Drumuri de aceste sume. Am cerut amortizat pe cinci ani investiţiile în Autostrada A2 Bucureşti-Constanţa pentru a o ţine funcţională şi ele se apropie exact de încasările taxei. Din acei bani se întreţine autostrada.
 
În condiţiile unui buget dificil, nu cred că este oportun acum – asta este şi discuţia pe care am avut-o în coaliţie – eliminarea unei surse de venit care se regăseşte în drumuri reparate.
 
Am făcut o comparaţie iar cu Austria – finanţarea pe reţea de autostradă e de câteva zeci de ori mai mare în Austria. Avem nevoie să creştem această finanţare. Partea de taxare pe trafic greu duce şi în zona asta”, a afirmat Cătălin Drulă, joi, la Iaşi, scrie Digi24.
 
Acesta a precizat că impactul bugetar ar fi de 120 de milioane de lei pe an la Feteşti, la care se mai adaugă 40-50 de milioane de lei la Giurgeni-Vadul Oii.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările