
Noul director general al CFR SA (Infrastructură), Constantin Axinia, a declarat marţi că vrea să crească imediat viteza medie comercială pe reţea de la 45 km/h, cât este astăzi, la 80 km/h, poate chiar până la sfârşitul anului curent. Asociaţia Pro Infrastructură îl acuză însă că „ne ia de proşti”, deoarece există mii de restricţii şi situaţia continuă să se înrăutăţească, pentru că nu sunt bani decât de „cârpeli.
„Sigur, ne ajută şi Coridorul (Coridorul european Constanţa – Bucureşti – Braşov – Curtici – n.red.), unde vom avea alte porţiuni pe care se va circula cu 160 km/oră. 160 aici, 80 dincolo, 100 în altă parte, 40 în altă parte, facem o medie ponderată şi va rezulta 80 km/oră”, spunea marţi noul, director general al Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA, Constantin Axinia, potrivit Club Feroviar.
Oficialul a precizat că majorarea vitezei medii a trenurilor se va face prin ridicarea de restricţii de circulaţie, cele mai multe fiind pe raza regionalelor Craiova şi Timişoara.
Reacţia Asociaţiei Pro Infrastructură a fost
tăioasă: „Este uimitor cum are tupeul să ne ia de proşti, mai ales că dl.
Axinia este ceferist cu experienţă, ştiind foarte bine că a spus o minciună
gogonată. Reţeaua feroviară este la un pas de colaps, existând MII de
restricţii care abia încap într-o carte groasă de 173 de pagini, fiecare pagină
având câte 10 restricţii! Pe magistrale sunt restricţii de zeci de kilometri,
nici nu mai vorbim de liniile secundare!”
De exemplu, susţine Asociaţia, pe
Bucureşti-Craiova se circulă cu 60 km/h (în loc de 140) pe o distanţă de 25 de
km pentru că linia şi terasamentul sunt degradate profund, în mai multe puncte
viteza scăzând până la 20 km/h.
De asemenea, în gările principale se intră la pas
de melc (15 km/h în Braşov şi 10-15 la Bucureşti) din cauza macazurilor putrede
care stau să se rupă sub locomotive, iar lucrările minore abia dacă avansează
din lipsă de finanţare şi grijă, cum este cazul podului de la intrarea în
Ploieşti Sud unde toate trenurile de Moldova se târăsc cu 5 km/h prin triaj,
mai arată oficiali asociaţiei.
„Mai grav, situaţia se înrăutăţeşte pe zi ce trece! CFR nici măcar nu are bugetul aprobat, iar banii alocaţi abia dacă acoperă cârpeli minimale pe ici pe colo. În niciun caz nu vor fi de ajuns pentru mii de kilometri de refacţii (reparaţii capitale) necesare atingerii vitezei comerciale de 80 km/h! Le cerem «directorului» CFR şi «ministrului» Transporturilor să studieze puţin Buletinul de Avizare a Restricţiilor (BAR), să se plimbe un pic cu trenul prin ţară (avem noi un circuit pregătit - facem şi cinste cu biletele) şi să vină cu un plan realist de reparaţii, nu cu minciuni politicianiste imposibil de realizat, numai bune de campanie electorală!”, conchide Asociaţia.
Constantin Axinia este cel de-al treilea
director al CFR SA în mai puţin de trei luni.
Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos: