Instanţa opreşte construcţia căii ferate dintre Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Construcţia căii ferate dintre Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni a fost oprită printr-o decizie judecătorească, după ce omul de afaceri Ion Ţiriac şi alte companii au mers către instanţă, nemulţumiţi că proiectul le afectează investiţiile din zonă.

Curtea de Apel Bucureşti a decis, vineri, 11 octombrie, oprirea imediată a lucrărilor la proiectul de construcţie al căii ferate către Aeroportul Otopeni, au declarat surse judiciare pentru Money.ro. Decizia este executorie, însă poate fi contestată la instanţa superioară.

Judecătorii au admis cererea de suspendare formulată de doi reclamanţi: Roxana Gabriela Mărişoiu şi Societatea Comtel Focus SA.

Instanţa a suspendat astfel executarea hotărârii privind aprobarea amplasamentului şi a declanşării procedurii de expropriere a imobilelor proprietate privată de pe coridorul de expropriere aflat pe amplasamentul lucrării.

Judecătorii au respins însă ca neîntemeiată cererea de suspendare formulată atât de Fundaţia Ţiriac, cât şi de reclamanţioi Airport Retail Park Otopeni SRL, Dongo BV Real Estate SRL, Daneridge România SRL, Art Pack SRL, Central Ice Rink SRL şi Mariana Iancu.

Decizia instanţei vine după ce, în data de 25 septembrie, mai multe companii, organizaţii şi persoane fizice, printre care şi omul de afaceri Ion Ţiriac au deschis la Curtea de Apel Bucureşti un proces în contecios administrativ şi fiscal împotriva Guvernului, Ministerul Transporturilor şi Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR SA.

Reclamanţii s-au considerat lezaţi de proiectul căii ferate spre Aeroportul Otopeni. Este vorba despre Airport Retail Park Otopeni SRL, Dongo BV Real Estate SRL, Daneridge România SRL, Art Pack SRL, Central Ice Rink SRL, Fundaţia Ţiriac, Mărişoiu Roxana Gabriela, Mariana Iancu şi Comtel Focus S.A.

La primul termen, pe 7 octombrie, judecarea cauzei au fost amânată, iar astăzi, 11 octombrie, instanţa a decis în favoarea celor care contestă construirea liniei de cale ferată.

Este vorba de tronsonul de 2,95 km. care urmează să se desprindă din magistrala care merge de la Gara de Nord către Urziceni şi care urmează să străbată pe piloni Drumul Gării Odăi, prin spatele patinoarului ridicat de Ion Ţiriac la Otopeni, să traverseze DN1 şi să intre în aeroport în zona terminalului de Plecare.

Recent, omul de afaceri Ion Ţiriac a anunţat că va demola patinoarul pe care l-a inaugurat, în urmă cu trei ani, în Otopeni, deşi costurile construirii lui au depăşit trei milioane şi jumătate de euro, pentru că este situat foarte aproape de noua cale ferată. Ţiriac a declarat că din acelaşi motiv va întrerupe şi alte planuri sportive, respectiv construirea unei academii de tenis, pe care Ion Ţiriac şi Ilie Năstase o aveau în aceeaşi zonă, potrivit „Gazeta Sporturilor”.

„Proximitatea actualului traseu propus de oficialii de la Ministerul Transporturilor va face imposibilă continuarea activităţii patinoarului şi a sălii de gimnastică în condiţii optime. Proiectul universităţii este, de asemenea, compromis de această nouă cale ferată care ar urma să traverseze campusul într-un mod care l-ar face complet inutilizabil, atât din perspectiva accesibilităţii, cât şi din cea fonică”, spunea Ţiriac.

Totodată, o parte dintre cei 63 de proprietari din zonă se plâng că trenul va trece la numai 5 metri de casele în care locuiesc, punându-le viaţa în pericol.

Recent, unul dintre proprietarii care locuiesc pe strada Gării Odăi a declarat pentru „Adevărul” că stâlpul care susţine viaductul va fi montat în curtea casei sale, iar calea ferată va fi amplasată la doar 4-5 metri de fereastra de la etajul clădirii care nu are mai mult de 9 metri înălţime.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite