Soarta CFR Marfă, din nou pe masa FMI

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Oficialii FMI, împreună cu autorităţile din România, vor stabili în ce condiţii şi la ce termene va fi scoasă la privatizare CFR Marfă FOTO: Marian Iliescu
Oficialii FMI, împreună cu autorităţile din România, vor stabili în ce condiţii şi la ce termene va fi scoasă la privatizare CFR Marfă FOTO: Marian Iliescu

Ministerul Transporturilor va relua privatizarea societăţii feroviare după ce calendarul procedurilor de vânzare va fi negociat cu delegaţia Fondului, prezentă la Bucureşti.

După ce autorităţile de la Bucureşti au dat semnale mai mult sau mai puţin clare că nu vor să vândă CFR Marfă, încurcând la maximum termenii privatizării, procedurile vor fi reluate cu asistenţă directă din partea oficialilor Fondului Monetar Internaţional (FMI).

Delegaţia, prezentă în aceste zile la Bucureşti, va purta negocieri cu reprezentanţii Ministerului Transporturilor pe marginea acestui proces, iar la şedinţa de Guvern de vineri, 25 octombrie, va fi prezentat calendarul procedurilor de privatizare.

CFR Marfă, după cum bine ştiţi, îşi continuă procedura de privatizare. Zilele acestea avem întâlniri cu partenerii de la FMI şi CE şi vom discuta calendarul (...) Săptămâna aceasta, începând de mâine, ne vom întâlni şi vom discuta punct cu punct acest calendar, astfel încât la sfârşitul săptămânii, în şedinţa de Guvern, să pot prezenta calendarul în principiu agreat“, a declarat ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, ieri, la o conferinţă pe tema infrastructurii, organizată de Ambasada Marii Britanii.

Secretarul de stat Cristian Ghibu nu va conduce şi următoarea procedură de privatizare a CFR Marfă, a mai spus Mănescu, răspunzând unei întrebări.

Gruia Stoica primeşte toţi banii înapoi

Contul escrow de 20 de milioane de euro al Grup Feroviar Român (GFR, care câştigase licitaţia de vânzare, dar n-a reuşit să preia efectiv CFR Marfă) a fost deblocat. Companiei private, controlată de omul de afaceri Gruia Stoica, urmează să-i fie returnată şi garanţia de 10 milioane de euro aferentă licitaţiei pentru CFR Marfă, a mai declarat ministrul Transporturilor.

Mănescu a precizat că GFR va primi înapoi garanţia de 10 milioane de euro „aşa cum au indicat consultanţii CFR Marfă“. Totodată, companiei GFR i-a fost deblocat contul escrow în care GFR a depus avansul pentru acţiunile CFR Marfă.

După eşecul tranzacţiei pentru CFR Marfă, Gruia Stoica a cerut comisiei de privatizare a CFR Marfă restituirea de urgenţă a garanţiei de 10 milioane de euro, precum şi a avansului de 20 de milioane de euro depus pentru a îndeplini condiţiile de preluare a companiei.

El s-a declarat surprins de declaraţia Ramonei Mănescu, care afirmase că este analizată oportunitatea reţinerii garanţiei.

Privatizarea nu s-a putut finaliza la termenul-limită, 14 octombrie, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul privind schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra tranzacţiei.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite