Serviciile de poştă şi curierat au ajuns la un maxim istoric în 2020. Care sunt cei mai mari câştigători ai crizei
0
Cifra de afaceri a pieţei serviciilor de poştă şi curierat din România a avansat cu 12% faţă de 2018 şi a depăşit cu 112% nivelul din 2010, ajungând la 5,3 miliarde de lei în 2019, potrivit celei mai recente analize KeysFin.
Potrivit sursei citate, pentru 2020, analiştii KeysFin menţin estimarea din mai, anul trecut, ca ritmul de creştere să se dubleze cel puţin, iar cifra de afaceri a companiilor care oferă servicii de poştă şi curierat să depăşească pragul de 6,6 miliarde de lei, ca urmare a cererii online crescute, generate de pandemia de Coronavirus.
Roxana Popescu, Managing Director al KeysFin, a declarat: ”În ultimii trei ani se vorbeşte tot mai des despre dezvoltarea comerţului electronic şi aportul major pe care îl are acesta în dezvoltarea business-ului din sectorul serviciilor de poştă şi de curierat.
Cu toate acestea, chiar dacă piaţa de e-commerce din România a crescut constant în ultimii ani, nicio inovaţie sau intrare pe piaţă a unui jucător din comerţul digital nu a avut un ecou atât de puternic pe piaţa curieratului, precum migrarea către cumpărăturile online adusă de debutul pandemiei de Coronavirus. Astfel că, dacă în 2019 estimam menţinerea unui trend ascendentcu care ne obişnuisem, în anul pandemiei ne aşteptăm ca piaţa să aibă o creştere cel puţin dublă, atingând astfel un maxim istoric“.
Conform sursei citate, piaţa serviciilor de poştă şi curierat este unul dintre puţinele domenii în care numărul de companii a avansat considerabil, cu 15% în comparaţie cu anul 2018 şi cu aproximativ 256% faţă de 2010, la puţin peste 2.400 de companii în 2019.
Dacă pentru 2019 specialiştii KeysFin raportează o creştere de 15%, pentru 2020 aceştia estimează o concentrare într-un ritm moderat a pieţei, ca rezultat al impactului pandemiei asupra firmelor mici, fără putere logistică şi financiară.
Rezultatul net al furnizorilor de servicii de poştă şi curierat a crescut marginal faţă de 2018, însă a fost cu peste 318 milioane de lei peste pierderea din 2010, ajungând la aproape 235 milioane de lei în 2019.
Poşta şi curieratul, marii câştigători ai crizei
POŞTA ROMÂNĂ este în continuare principalul jucător din piaţa de poştă şi curierat din ţara noastră, în ciuda valului de concedieri anunţat recent. Compania a raportat în 2019 o cifră de afaceri de aproape 1,3 miliarde de lei (23,9% din total). De menţionat că, în 2018, cifra de afaceri a acestei instituţii a fost de 1,2 miliarde de lei, astfel încât compania a menţinut trendul crescător din anul anterior.
FAN COURIER EXPRESS SRL, continuă să câştige teren: în 2019, compania cu capital privat 100% românesc a făcut afaceri de aproape 792 de milioane de lei, respectiv un avans de peste 15% faţă de 2018.
La fel ca în anul anterior, CARGUS SRL (453 milioane de lei, 8,5% din total) vine în completarea podiumului, în urma sa menţinându-se în top aceeaşi jucători principali din industrie: TNT ROMANIA SRL (351 milioane lei, 6,6% din total, companie care a depăşit DHL în 2018) şi DHL INTERNAŢIONAL ROMÂNIA SRL (341 de milioane de lei, 6,4% din total). Cumulat, cele mai mari 10 companii au generat 76,4% din cifra de afaceri totală.
Sursa citată precizează că, în 2019, aproximativ 41.000 angajaţi lucrau pentru companiile locale de poştă şi curierat, cu 0,7% mai mulţi decât în 2018.
Pentru 2020, analiştii KeysFin estimează un avans de aproximativ 10% la aproximativ 45.000 angajaţi, ca urmare a creşterii accentuate pentru serviciile de curierat.