Se modernizează 226 km de cale ferată, aferenţi magistralei Craiova - Caransebeş. Cât vor costa lucrările
0Ministrul Energiei, Virgil Popescu, a anunţat, marţi seară, că a fost publicat Proiectul de Hotărâre pentru modernizarea Magistralei CFR Craiova-Caransebeș, valoarea totală a investiției fiind de 12,5 miliarde de lei.

,,Investiție de două miliarde euro pentru infrastructura de transport din Oltenia. A fost publicat Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru modernizarea Magistralei CFR Craiova-Caransebeș. Valoarea totală a investiției este de 12,5 miliarde de lei.”, a transmis oficialul pe pagina sa de Facebook.
Potrivit acestuia, secțiunea Craiova – Caransebeș străbate județele Dolj, Mehedinți și Caraș-Severin și are o lungime de 226 kilometri. Dintre aceștia, 50 de km urmează să fie dublați și vor fi construite două tuneluri.
,,Principalul obiectiv al lucrărilor este reabilitarea liniilor de cale ferată existente, pentru a permite viteze de circulație de 100 – 120 km/h (pentru trenurile de marfă) și 120 – 160 km/h (pentru trenurile de călători). De asemenea, proiectul va genera noi locuri de muncă, economii la nivelul costurilor aferente trenurilor sau la nivelul costurilor de întreţinere a infrastructurii.”, mai notează Virgil Popescu.
Conform proiectului de act normativ publicat, în urmă cu câteva zile, de către Ministerul Transporturilor este vorba de modernizarea unui total de 226 kilometri, astfel: linie dublã electrificatã pe intervalul Craiova-Strehaia (60 km), linie simplă electrificată pe intervalul Strehaia-Drobeta-Turnu Severin (54 km) și linie simplă electrificată pe intervalul Drobeta-Turnu Severin- Caransebeș (112 km).
Proiectul de reabilitare a liniei de cale feratǎ Craiova – Drobeta – Turnu Severin – Caransebeș va contribui la:
– Generarea de noi locuri de muncă, pe perioada de implementare a proiectului;
– Economii la nivelul costurilor de întreţinere a infrastructurii;
– Economii la nivelul costurilor de operare a infrastructurii;
– Economii la nivelul costurilor aferente trenurilor;
– Economie de timp pentru călători;
– Economie de timp pentru transportul de marfă;
– Câștiguri în eficiență;
– Economii la nivelul emisiilor de CO2;
– Economii la nivelul costurilor aferente accidentelor;
– Reducerea poluării.
În iunie, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Irinel Scrioşteanu a transmis că modernizarea Magistralei CF Craiova – Drobeta Tr. Severin – Caransebeş a fost avizată în Comitetul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor.
„Comitetul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii a avizat proiectul de modernizare a peste 225 km de cale ferată, aferenţi magistralei feroviare dintre Craiova şi Caransebeş. Linia este parte a Coridorului European Est-Mediteranean şi asigurând legătura sudică dintre graniţa România/Ungaria cu Arad – Timişoara – Reşiţa (prin nodul Caransebeş) – Drobeta Turnu Severin – Craiova – Alexandria (prin nodul Roşiorii de Vede) – Bucureşti – Călăraşi şi Slobozia (prin nodul Ciulniţa) – Constanţa. În Craiova, secţiunea analizată asigură legătura spre Bulgaria prin linia Craiova – Calafat.”, a transmis atunci oficialul.