Video Scandal între CFR Călători și Infrastructură, după ce ușa unui vagon a căzut în mers. Ce se vede pe camerele de supraveghere
0Incidentul de pe calea ferată, când o ușă a unui tren a căzut în timp ce trenul se deplasa, este explicat de cele două companii - CFR Călători și CFR Infrastructură - într-un mod total diferit. CFR Infrastructură a dat publicității imagini de pe camerele de supraveghere din Gara Bărăbanț în care este redat momentul în care ușa ultimului vagon al trenului cade în mers.
„Dezmințire oficială a CFR SA în contextul acuzațiilor false ale CFR Călători la adresa personalului feroviar al companiei noastre, în cazul trenului IR 1836 care a rămas fără ușă la ultimul vagon!”, notează oficialii CFR SA.
„Referitor la acuzațiile operatorului național de transport feroviar de călători CFR CĂLĂTORI, care marți 08.08.2023 a învinovățit pe nedrept și în mod public despre faptul că « …la ieșire din stația Bărăbanț, un utilaj feroviar care se afla și lucra la infrastructura feroviară a intrat în gabaritul de trecere agățând și smulgând ușa de acces a ultimului vagon din compunerea trenului IR 1836 Cluj Napoca - București Nord, care circulă pe linia alăturată», facem următoarele PRECIZĂRI:
1. Drezina pantograf care desfășura lucrări la linia de contact se afla într-adevăr la ieșire din stația Bărăbanț, doar că ușa vagonului din compunerea trenului IR 1836 a căzut «SINGURĂ» pe liniile CF, fără ajutorul niciunui utilaj, în momentul intrării trenului în stația Bărăbanț, dovada fiind filmarea oficială de pe camerele de luat vederi din stație, care au surprins exact momentul în care ușa se desprinde și cade direct pe linii, fără a fi smulsă de vreun utilaj feroviar!!!
2. Chiar operatorul național, conform comunicatului oficial referitor la acest incident, menționează faptul că «ușa de acces este culisantă cu acționare digiatală, iar deschiderea acesteia este posibilă numai pe timpul staționării trenului»! Ne întrebăm retoric, cum putea un utilaj feroviar să smulgă ușa vagonului, care este culisantă și se deschide doar în timpul staționării, dacă trenul IR era deja în mișcare «…la ieșire din stația Bărăbanț…»?!
3. Deși CFR Călători a acuzat oficial că «…un utilaj feroviar care se afla și lucra la infrastructura feroviară a intrat în gabaritul de trecere», în raportul de eveniment chiar mecanicul trenului a subliniat faptul că « …la trecerea prin stația Bărăbanț erau lucrărtori și utilaje, am dat semnal de ATENȚIE, conform reglementărilor în vigoare. Acestea nu se aflau în gabaritul de trecere, ci pe liniile învecinate….».
Astfel, în contextul celor sus-menționate, nu mai puțin a imaginilor care rezolvă misterul «ușii smulse», considerăm tendențioasă și neprofesională acțiunea de imagine a operatorului național, care s-a grăbit să se disculpe de problemele din ograda proprie, aducând pe nedrept acuzații nefondate personalului feroviar al CFR SA!“, anunță CFR Infrastructură.
Explicația CFR Călători
Anterior, CFR Călători anunţase, printr-un comunicat de presă, că, la ieşire din staţia Bărăbanţ, ”un utilaj feroviar care se afla şi lucra la infrastructura feroviară a intrat în gabaritul de trecere agăţând şi smulgând uşa de acces a ultimului vagon din compunerea trenului IR 1836 Cluj Napoca – Bucureşti Nord”.
”Menţionăm că uşa de acces este culisantă cu acţionare digitală, iar deschiderea acesteia este posibilă numai pe timpul staţionării trenului. Demersurile de constatare a incidentului s-au realizat în staţia Vinţu de Jos de unde trenul a plecat cu o întârziere de 79 de minute, urmând ca vagonul să fie înlocuit în staţia Simeria. Şeful de tren se află în vagonul în cauză şi asigură siguranţa pasagerilor pentru evitarea eventualelor probleme”, a transmis CFR Călători.