Grindeanu cere o mobilizare mai bună a constructorului pe tronsonul feroviar Gurasada - Simeria

0
Publicat:

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a transmis, miercuri, că este nevoie de o mai bună mobilizare pentru finalizarea lucrărilor în 2024 pe tronsonul feroviar Gurasada - Simeria, parte a Coridorului feroviar Rin-Dunăre.

Gara Simeria este în lucru, Foto: Daniel Guță
Gara Simeria este în lucru, Foto: Daniel Guță

Am solicitat atât constructorului, dar și conducerii CFR Infrastructură, ca în primul semestru al anului 2024-toate lucrările de reabilitare pe acest tronson să fie finalizate, astfel să avem o cale ferată optimizată și integrată cu rețeaua feroviară de peste graniță.”, a transmis oficialul pe pagina sa de Facebook.

Potrivit acestuia, Gara Simeria este un important nod feroviar, care va beneficia de anul viitor de un modern Centru Operațional de Conducere a Circulației, care va fi conectat cu centrele operaționale din Arad și Brașov, dar și de o Hala de mentenanță la standarde europene pentru întreținerea și repararea utilajelor feroviare, iar călătorii se vor bucura de condiții civilizate într-o clădire monument istoric modernizată.

Clădirea de călători din stația Simeria are un stadiu de execuție de 60%, mai arată ministrul, „ceea ce înseamnă că în prima parte a anului 2024, pentru că nu mai acceptăm întârzieri, acest obiectiv să fie redeschis publicului călător

Anul acesta, însă, constructorul va trebui să finalizeze și partea de suprastructură feroviară pentru ultimele patru linii din stație, iar CFR Infrastructură să ia toate măsurile necesare pentru operaționalizarea circulației pe toate cele opt linii noi din această stație!”, menționează Sorin Grindeanu.

Staţia CFR Simeria este cuprinsă în proiectul de modernizare a infrastructurii feroviare pe tronsonul Simeria-Gurasada, în lungime de 41 de kilometri. Acesta face parte din magistrala Simeria-Arad, aflată în curs de modernizare pe un traseu de 141 de kilometri.

Valoarea investiției finanțată de statul român și cu fonduri europene se ridică la 3,1 miliarde de lei, fără TVA.

Tot miercuri, ministrul a prezenat și stadiul lucrărilo pe şantierul liniei de cale ferată Apaţa-Caţa.

Acesta a solicitat conducerii CFR Infrastructură să ia toate măsurile necesare pentru ca lucrările de reabilitare pe linia de cale ferată Apaţa-Caţa să se finalizeze la sfârşitul anului viitor după ce a constat un progres lent pe acest şantier.

Progres extrem de slab pe şantierul liniei de cale ferată Apaţa-Caţa (28,2 km), parte a Coridorului feroviar Rin- Dunăre. Contractul, semnat în anul 2020, a ajuns la doar 17,5% progres fizic şi în continuare se prefigurează întârzieri. Am solicitat conducerii CFR Infrastructură să ia toate măsurile necesare pentru ca lucrările de reabilitare să se finalizeze la sfârşitul anului viitor (2024). În cazul în care situaţia nu se îmbunătăţeşte, mă aştept să fie aplicate sancţiuni contractuale dure", a scris ministrul Transporturilor pe pagina sa de Facebook.

Potrivit sursei citate, acesta este un proiect important pentru transportul feroviar românesc şi european pe care asocierea de constructori greci, francezi şi români trebuie să îl trateze cu maximă seriozitate.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite