România, a doua în topul mondial al tentativelor de fraudă online
0În urma localizării de către specialiştii companiei ePayment a persoanelor care au efectuat tentativele de fraudă a reieşit că aceştia provin din Statele Unite (33%), România (24%), Italia (8%), Marea Britanie (7%). Tentativele mai provin şi din alte ţări precum Franţa, Brazilia, Spania, Germania sau Columbia, anunţă compania de servicii de securitate online.
Cardurile folosite în tentativele de fraudă sunt emise în proporţie de 38% din Statele Unite, 21% din România, 10% din Italia, 10% din Marea Britanie. Restul cardurilor folosite în încercările de a depăşi sistemul de securitate ePayment au fost emise din Franţa, Australia, Germania, Brazilia şi Canada.
Scade numărul tentativelor
„Tentativele de fraudă la plata online în magazinele care lucrează cu platforma de comerţ electronic ePayment au fost în 2011 mai puţine cu 15% faţă de anul anterior. Astfel, sistemul anti-fraudă ePayment, având în centrul său departamentul anti-fraudă care lucrează non-stop, a protejat magazinele online de pierderi de aproximativ 520.000 de euro, în fiecare lună fiind identificate în medie 400 de tentative de fraudă“, arată reprezentanţii ePayment.
Mai mult, la numărul tentativelor de fraudă identificate automat sau manual de către specialiştii ePayment în securitate la plata online, se adaugă un număr mediu de peste 15.000 de incidente de plată procesate de către operatorii companiei în 2011. Timpul mediu de răspuns pe Hotline pentru preluarea unui astfel de incident este de 25 de secunde iar volumul tranzacţiilor care au fost recuperate astfel de către departamentul suport pentru clienţii ePayment se ridică la alţi 520.000 de euro în 2011.
În telecom sunt cele mai dese incidente
Principalele tipuri de incidente întâlnite de către operatorii de la ePayment Hotline în 2011 au fost legate de:
• Neautorizarea unei tranzacţii online (introducerea greşită a datelor de card, fonduri insuficiente, banca refuză tranzacţia, cardul are o limită de sumă pentru tranzacţii online etc.)
• Incidente legate de 3D Secure (cum se stabileşte parola sau cu cine? cum funcţionează?)
• Detalii legate de comandă/plata online (verificarea detaliilor din comandă, clientul doreşte să se asigure că plata este finalizată etc.)
În ceea ce priveste tentativele de fraudă, domeniile cele mai interesante pentru cei care au încercat să păcălească vigilenţa sistemului de securitate ePayment au fost: telecom (41% dintre încercări s-au îndreptat către acest domeniu, favorite fiind aici site-urile pentru reîncărcarea cartelelor prepay), servicii turistice (22%) şi alte servicii (13%).
Cele mai puţin predispuse domenii la încercările de fraudare au fost retail IT&C, divertisment şi plata de utilităţi, fiecare dintre ele însumând între 1 si 4% din totalul încercărilor de fraudă.
Sistemul antifraudă este personalizat
„Chiar dacă, în ansamblu, rata de tentative de fraudă s-a redus de la an la an, ePayment îşi păstrează vigilenţa la nivel foarte ridicat pentru a preîntâmpina orice pierdere pe care ar putea-o suferi atât comercianţii, cât şi cumpărătorii finali. Sistemul anti-fraudă este personalizat de la client la client şi de la un domeniu la altul, ajungând în unele cazuri chiar la 45 de filtre de securitate“, explică Cristian Herghelegiu, Country Manager ePayment.