Revoltă la șantierul naval din Mangalia, după decizia lui Ciolacu de a construi nave de luptă la Damen Galați: „Salariații nu mai au din ce trăi!”

0
Publicat:

Sindicatul Liber Navalistul din Mangalia trage un semnal de alarmă asupra situației critice care amenință cel mai mare șantier naval din România. Într-o scrisoare deschisă adresată Guvernului, sindicaliștii cer explicații pentru decizia de a atribui un contract de 500 de milioane de euro către Damen Galați, în loc să sprijine șantierul din Mangalia, aflat în pragul falimentului.

FOTO: Facebook / Federația Sindicatelor Libere din România
FOTO: Facebook / Federația Sindicatelor Libere din România

Decizia Guvernului României de a negocia cu Damen Galați pentru construcția a trei nave de luptă a stârnit revolta angajaților din Mangalia, care se confruntă cu o situație critică. Șantierul Damen Shipyards Mangalia (DSMa) este în insolvență și are activitatea suspendată din iunie 2024, fără comenzi și fără sprijin guvernamental.

„SALARIAȚII DIN MANGALIA NU MAI AU DIN CE TRĂI! De 5 luni, banii pentru salarii vin din Fondul de Garantare, dar acesta s-a epuizat! Muncitorii nu știu dacă vor avea bani pentru pâinea zilnică, în timp ce Guvernul negociază „pe ascuns” contracte grase pentru Damen Galați!”, scrie Federația Sindicatelor Libere din România pe Facebook.   

„De ce Guvernul României nu a negociat construcția acestor nave la Mangalia, unde statul român este acționar majoritar, și a ales să sprijine Damen Galați în locul acestui șantier aflat în mare dificultate? Este cel puțin paradoxal și de neînțeles cum statul român atribuie contracte de sute de milioane de euro fără a impune măsuri pentru salvarea șantierului din Mangalia, tocmai companiei Damen, cea care a dat în judecată statul român la Curtea de Arbitraj Internațional de la Viena, solicitând despăgubiri de sute de milioane de euro.

Coincidență sau nu, valoarea de jumătate de miliard de euro coincide cu suma vehiculată în presă despre valoarea pretinsă de Damen pentru a ieși din asocierea cu statul român”, se arată în scrisoarea sindicaliștilor.

Aceștia atrag atenția că, fără intervenția urgentă a autorităților, șantierul riscă să fie închis, iar sute de angajați ar putea rămâne fără locuri de muncă și fără surse de venit chiar înainte de Paște. În acest context, Sindicatul Liber Navalistul cere Guvernului să prezinte un plan concret de măsuri pentru redresarea șantierului și să răspundă la întrebările angajaților cu privire la viitorul acestuia.

„Statul român are obligația de a proteja acest sector strategic și locurile de muncă ale angajaților. Nu putem accepta ca Damen Galați să primească contracte de sute de milioane de euro, în timp ce Mangalia este abandonată”, susțin sindicaliștii.

Aceștia solicită un răspuns urgent din partea autorităților și măsuri concrete pentru salvarea șantierului.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite