Primul tren electric va fi pus miercuri în circulaţie, pe ruta Bucureşti-Braşov

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primul tren electric va fi pus miercuri în circulaţie, pe ruta Bucureşti-Braşov, a anunțat preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară, Ştefan Roşeanu, CFR Călători anunţând ulterior orarul.

Tren electric, roșu, produs de Alstom
Primul tren electric va fi pus miercuri în circulaţie, pe ruta Bucureşti-Braşov. Foto Alstom

UPDATE CFR Călători a anunțat orarul 

CFR Călători a anunțat marți orarul pe care îl va avea trenul în data de 20 noiembrie 2024:  IR 16005 București Nord plecare 09:30 – Brașov sosire 12:00/  IR 16006 Brașov plecare 15:20 – București Nord sosire 17:53, iar în perioada 21 noiembrie – 14 decembrie 2024 va circula după următorul program: IR 16001 București Nord plecare 05:40 – Brașov sosire 08:08 /  IR 16002 Brașov plecare 08:43 – București Nord sosire 11:12.

Rama electrică livrată de către Alstom este formată din 6 module (vagoane), oferind o capacitate de 351 de locuri. Prin construcție, are o podea joasă, ceea ce asigură accesul facil pentru persoanele cu mobilitate redusă și este aptă să circule cu o viteză maximă de 160 km/h. Și, foarte important, mentenanța ramei electrice este asigurată de către firma producătoare Alstom.

Știrea inițială

Călătoria inaugurală Bucureşti-Braşov a noului tren electric pe care Ministerul Transporturilor l-a cumpărat din Franţa este programată miercuri, 20 noiembrie, de la ora 9.30, iar preţul unui bilet Bucureşti-Braşov va fi de 91 de lei pentru Clasa I-a, respectiv 63 lei la Clasa II-a.

Anunţul a fost făcut de preşedintele Autorităţii pentru Reformă Feroviară, Ştefan Roşeanu. Potrivit acestuia, primul tren care intră în circulaţie din cele 37 de rame cumpărate încă din 2020 este la sfârşitul testelor, iar de joi, după ziua inaugurării, va pleca din Bucureşti spre Braşov la 05:40 dimineaţa, durata călătoriei fiind de aproximativ două ore şi jumătate.

Recent, Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a publicat proiectul de decizie pentru aprobarea încheierii actului adiţional nr.1 la contractul de servicii publice atribuit CFR Călători, în vederea intrării în operare, începând cu 15 noiembrie 2024, a trenurilor electrice RE-IR1 Alstom Coradia pe ruta de circulaţie Bucureşti Nord-Ploieşti Vest-staţiunile de pe Valea Prahovei-Braşov, se arată într-un document publicat pe site-ul ARF.

Apoi, în prima parte a anului 2025, pe măsură ce restul de 11 trenuri vor intra în parcul ARF şi vor fi predate spre operare CFR Călători, trenurile electrice RE-IR1 Alstom Coradia vor circula pe toate rutele din contract: Bucureşti - Constanţa; Bucureşti - Craiova;  Bucureşti - Ploieşti - Braşov - Sighişoara - Alba Iulia - Deva - Arad - Timişoara; Bucureşti - Craiova - Drobeta Turnu Severin - Timişoara - Arad;  Bucureşti - Craiova - Târgu Jiu - Deva.

Potrivit ARF, celelalte 25 de trenuri electrice RE-IR1 Alstom Coradia vor intra în circulaţie în 2025, în cadrul contractelor de servicii publice aflate în prezent în procedura de licitare, deservind restul de magistrale feroviare electrificate: Bucureşti - Ploieşti - Buzău - Focşani - Bacău - Iaşi; Bucureşti - Ploieşti - Buzău - Focşani - Bacău - Suceava; Bucureşti - Ploieşti - Buzău - Brăila - Galaţi;  Iaşi - Suceava - Dej - Cluj Napoca; Bucureşti - Ploieşti - Braşov - Sighişoara - Cluj Napoca; Braşov - Sfântu Gheorghe - Miercurea Ciuc - Bistriţa - Cluj Napoca; Bucureşti - Ploieşti - Braşov; Cluj Napoca - Alba Iulia - Deva - Arad - Timişoara.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a contractat de la furnizorul Alstom Ferroviaria SpA 37 rame electrice inter-regionale de lung parcurs printr-un contract de achiziţie încheiat în luna martie 2022. Primul tren electric Alstom Coradia Stream din acest lot a ajuns în România pe 4 decembrie 2023, de atunci aflându-se în teste, în timp ce calendarul de livrare a celorlalte 36 de rame electrice RE-IR s-a decalat. Valoarea totală a contractului pentru achiziţia celor 37 unităţi electrice multiple şi serviciile de mentenanţă aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la 2,42 miliarde lei, fără TVA. Trenurile pentru ARF au fost produse în Polonia.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite