Prețurile la haine și încălțăminte ar putea crește semnificativ în SUA, după noile tarife impuse de Trump

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Americanii ar putea plăti mult mai mult pentru haine și încălțăminte, dacă noile tarife comerciale propuse de administrația Trump vor intra în vigoare conform planului, avertizează mai multe grupuri industriale. În contextul noului an școlar care va începe la toamnă, familiile din Statele Unite ar putea scoate mai mulți bani din buzunar pentru ținuta copiilor.

Nike produce în țări afectate de tarifele lui Trump. FOTO: Shutterstock
Nike produce în țări afectate de tarifele lui Trump. FOTO: Shutterstock

Potrivit Asociației Americane pentru Îmbrăcăminte și Încălțăminte, aproximativ 97% din hainele și pantofii vânduți în Statele Unite sunt importați, în special din țările asiatice, relatează News.ro.

Mărcile populare precum Walmart, Gap, Nike sau Lululemon își produc în continuare cea mai mare parte din articole în regiuni precum Vietnam, Cambodgia sau Bangladesh — țări care acum se confruntă cu tarife de import mari.

Reprezentanții industriei avertizează că aceste tarife vor duce inevitabil la creșteri de prețuri pentru consumatori. De exemplu, o pereche de pantofi sport pentru copii, care în prezent costă 26 de dolari, ar putea ajunge la 41 de dolari, potrivit estimărilor Footwear Distributors and Retailers of America. În același timp, pantofii de alergare fabricați în Vietnam ar putea urca de la 155 la 220 de dolari, iar cizmele de lucru fabricate în China de la 77 la 115 dolari.

„Dacă aceste tarife vor persista, în cele din urmă vor ajunge la consumatori”, a declarat Steve Lamar, președintele Asociației Americane pentru Îmbrăcăminte și Încălțăminte.

Industria de modă americană s-a bazat în ultimele decenii pe fabricile străine pentru a menține costurile de producție scăzute, însă noile taxe afectează atât produsele finite, cât și materialele textile folosite. Mai mult, companiile întâmpină dificultăți în găsirea de alternative viabile, deoarece aproape toate piețele majore de producție au fost vizate de tarife.

Unele branduri mari, precum Steve Madden, au început deja să își reducă semnificativ dependența de China, direcționând producția spre Cambodgia, Vietnam, Mexic și Brazilia. Altele branduri din industrie ar putea gestiona mai bine situația, datorită puterii de negociere și diversificării surselor de aprovizionare.

În schimb, companii cu expunere ridicată în Asia și influență limitată în relațiile comerciale, cum ar fi Gap Inc., American Eagle sau Urban Outfitters, ar putea resimți cel mai dur impact, potrivit unei analize realizate recent de Barclays.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite