Prelungirea Ghencea se largeste la patru benzi. Ce lucrări anunţă autorităţile în Capitală
0Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis spre validare la ANAP documentația de atribuire privind execuția lucrărilor pentru proiectul de supralărgire a zonei Prelungirea Ghncea, între strada Brașov, viitorul terminal al tramvaiului 41 și Pasajul Domnești.

,,Astăzi a fost transmisă spre validare la Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) documentația de atribuire privind execuția lucrărilor pentru proiectul de supralărgire Prelungirea Ghencea, între strada Braşov, viitorul terminal al tramvaiului 41 şi Pasajul Domneşti (tronson de drum preluat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - CNAIR).”, a transmis, miercuri, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Irinel Scrioşteanu.

Potrivit acestuia, proiectul prevede:
- lărgirea la patru benzi a străzii Prelungirea Ghencea, între strada Mărăcineni și Pasajul Domnești, precum și conexiunea cu infrastructura existentă (pasajul Domnești)
- realizarea pistelor pentru biciclete
- amenajarea trotuarelor pe ambele părți ale drumului, cu lățimea de 3 m și piste de biciclete cu lățimea de 1,5 m
- modernizarea sistemului de iluminare
- realizarea sistemului de canalizare pluvială
- amenajarea a două stații de autobuz
- amenajarea unei zone mediană 2 x 4 m, pentru dezvoltarea ulterioară cu cale dublă de tramvai printr-o investiție viitoare a Primăriei Municipiului București
- amenajarea unor intersecții semaforizate: intersecția dintre Prelungirea Ghencea - Acces Cartierul Latin (km 4+710); intersecția dintre Prelungirea Ghencea - Accese (km 4+850); trecerea de pietoni pe Prelungirea Ghencea (km 5+220).
Traseul sectorului de drum se află pe teritoriul administrativ al Municipiului București (Sectorul 6) și al județului Ilfov (Bragadiru și Clinceni) și este cuprins între strada Mărăcineni și Pasajul Domnești.
Bandă unică de tip BRT pe Prelungirea Ghencea
,,Având în vedere creșterea semnificativă a valorilor de trafic din ultimii ani din zona Prelungirii Ghencea, realizarea acestei conexiuni între Pasajul Domnești și Prelungirea Ghencea va facilita dezvoltarea și mărirea capacității de transport, reducerea timpului de călătorie, precum și creșterea gradului de asigurare a serviciului public de transport, prin aducerea liniei de tramvai și implementarea proiectului Tren Metropolitan București-Ilfov.
Cum spuneam și data trecută, pentru că știu că doar lărgirea bulevardului și, în general, investițiile în infrastructura rutieră fără integrarea acestora cu sistemele de transport public, nu vor rezolva definitiv problema traficului, propun Primăriei Capitalei să studieze implementarea unui proiect privind realizarea unei benzi unice pentru autobuze pe Prelungirea Ghencea, de tip BRT (Bus Rapid Transit), după finalizarea lucrărilor.”, a transmis oficialul din Transporturi.
Conform sursei citate, această bandă unică pentru autobuze poate fi implementată pe zona mediană unde este prevăzută linia de tramvai și poate fi funcțională până la momentul în care se va realiza infrastructura necesară circulației tramvaiului.
,,Așa cum am mai spus, integrarea acestor elemente de transport (infrastructură rutieră, mijloace de transport în comun rapid și predictibil) reprezintă cheia descongestionării traficului rutier în zona marilor orașe.(...) Sursa de finanțare este din fonduri externe nerambursabile.”, a mai precizat secretarul de stat.