Ponta către Şova, privind Autostrada Comarnic-Braşov: „Sper ca în aprilie să ne urcăm pe excavator, pe buldozer, pe ce-o fi, numai să-i dăm drumul odată“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Premierul Victor Ponta i-a transmis lui Dan Şova, ministru delegat pentru Proiecte de Infrastructură, că lucrările la Autostrada Comarnic-Braşov trebuie să înceapă în luna aprilie FOTO Mediafax
Premierul Victor Ponta i-a transmis lui Dan Şova, ministru delegat pentru Proiecte de Infrastructură, că lucrările la Autostrada Comarnic-Braşov trebuie să înceapă în luna aprilie FOTO Mediafax

Premierul Victor Ponta i-a transmis ministrului delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova, că, în aprilie, trebuie „să se urce pe excavator sau pe buldozer“ pentru a începe lucrările la Autostrada Comarnic-Braşov, precizând că mâine se va întâlni cu constructorii care au câştigat licitaţia, Consorţiul Vinci- Strabag-Aktor.

„Mâine, avem întâlnirea cu câştigătorii procedurii privind Comarnic-Braşov şi sper ca în aprilie să ne urcăm pe excavator, pe buldozer, pe ce-o fi, domnul Şova, nu ştiu, numai să-i dăm drumul odată, dar e important să finalizăm acest proiect“, i-a spus Victor Ponta ministrului Dan Şova, în şedinţa de miercuri a Guvernului, potrivit Mediafax.

Premierul a precizat că transmite această informaţie tuturor bucureştenilor care se gândesc la „coşmarul de pe DN1“.

Consorţiul Vinci (Franţa) - Strabag (Austria) - Aktor (Grecia) a câştigat, la finele anului trecut, licitaţia pentru construcţia în concesiune a tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov, cu o lungime de 58 de kilometri.

Preşedintele Consiliului Judeţean Prahova, Mircea Cosma, a declarat recent că licitaţia pentru construcţia autostrăzii Comarnic-Braşov nu a fost contestată, iar la jumătatea lunii februarie consorţiul câştigător va prezenta, „în principiu“, graficul de execuţie şi punctele în care vor fi organizate şantiere.

Costul de construcţie a autostrăzii este în jur de 1,2 - 1,3 miliarde euro, iar lucrările vor începe în luna aprilie şi ar putea fi încheiate în 2016 sau 2017.

Limita de viteză va fi de 130 kilometri la oră, iar taxarea autostrăzii ar putea fi făcută la tariful de 3 euro/100 de kilometri.

Statul a mai încercat de două ori să construiască autostrada Comarnic-Braşov, ultima tentativă având loc în 2009, când câştigătorul licitaţiei, asocierea Vinci - Aktor, a renunţat la contract. Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anunţat că a anulat contractul de construcţie pentru că statul român nu a acceptat anumite clauze, situaţie care a făcut imposibilă asigurarea finanţării.


Mai puteţi citi: 

Dan Şova, ministrul pentru Proiecte de Infrastructură, la Adevărul Live: la autostrada Comarnic-Braşov se vor plăti 3 euro/100 km. Se dau şi bani de la buget. USL a inaugurat 230 de kilometri de autostradă din mai 2012 până acum şi a licitat în acest an 205 kilometri, cel mai mult din istoria CNADNR, a declarat, la Adevărul Live, Dan Şova, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii străine.

Asocierea Vinci-Strabag-Aktor va construi în concesiune Autostrada Comarnic-Braşov pentru 1,2 miliarde de euro. Asocierea Vinci-Strabag-Aktor a câştigat licitaţia pentru realizarea în concesiune a tronsonului de Autostradă Comarnic – Braşov. Tronsonul va avea 58 de kilometri şi va costa în jur de 1,2 miliarde de euro. Aceasta este prima autostradă românească făcută în concesiune şi pe care constructorul va pune taxă.

Consorţiile Vinci-Strabag-Aktor şi Impregilo-Salini s-au înscris pentru autostrada Comarnic-Braşov. Chinezii şi românii s-au retras. Consorţiile Vinci (Franţa) - Strabag (Austria) - Aktor (Grecia) şi Impregilo - Salini, din Italia, au depus luni ofertele finale pentru construcţia autostrăzii Comarnic - Braşov, în vreme ce compania UMB Spedition a renunţat să mai depună oferta, a anunţat Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine.

Autostrada Comarnic-Braşov, ziua ofertelor. Statul aşteaptă să primească astăzi ofertele pentru construcţia autostrăzii Comarnic-Braşov, astfel încât până la sfârşitul anului să se finalizeze evaluarea şi să se semneze contractul.

Construirea Autostrăzii Braşov-Comarnic începe în martie. Anul viitor începe şi construirea Autostrăzii Sibiu-Braşov, iar în 2015 demarează Sibiu-Piteşti. Anunţul a fost făcut de ministrul Marilor Proiecte, Dan Şova, la emisiunea „După 20 de ani“ de la ProTV. Şoseaua va costa 1,3 miliarde de euro, iar constructorul va fi desemnat în luna decembrie.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite