Polonia nemulțumită de interzicerea vânzării de mașini noi cu motoare pe benzină și motorină în UE. Acuză existența unor negocieri secrete
0Ministrul polonez al Climei și Mediului, Anna Moscova, și-a exprimat nemulțumirea cu privire la temeiul legal pentru luarea acestei decizii și cu privire la baza analitică a respectivei decizii.

Autoritățile poloneze s-au opus deciziei Consiliului UE de a aprobat marți noi obiective UE de reducere a emisiilor de carbon ale mașinilor, ceea ce înseamnă efectiv interzicerea vânzărilor de mașini noi cu motor cu combustie internă (ICE) care funcționează pe benzină sau diesel. Acest lucru a fost anunțat marți de Anna Moskva, ministrul climei și mediului al Poloniei, responsabil pentru problemele energetice.
„Polonia a fost împotriva acestei decizii, Italia s-a abținut, la fel ca Bulgaria și România”, a spus ea. „O astfel de interdicție este dăunătoare pentru economii, pentru societățile noastre și pentru întregul transport european”, a spus Moscova, exprimându-și nemulțumirea față de temeiul legal al acestei decizii și baza ei analitică.
Potrivit acesteia, Germania a purtat negocieri secrete la nivelul Comisiei Europene cu participarea mai multor state membre UE, care au dus la această decizie. „Vom studia temeiurile legale ale acestei decizii de ultim moment”, a spus ministrul.
Consiliul Uniunii Europene a aprobat marți noi obiective pentru Uniunea Europeană de reducere a emisiilor de carbon ale mașinilor: nivelul emisiilor în 2030-2034 pentru mașinile noi ar trebui să fie redus cu 55% pentru mașini și 50% pentru autoutilitare față de 2021 niveluri. Din 2035, emisiile de carbon trebuie reduse cu 100%.
Un element important al noii legislații va fi crearea în UE a unor reguli pentru înmatricularea mașinilor pe „carburanți neutri din punct de vedere al carbonului”, precum hidrogenul. Vânzarea unor astfel de mașini poate continua și după 2035 împreună cu vehiculele electrice.