Bătălia pentru salvarea motoarelor cu ardere internă

0
Publicat:

Opt ţări membre UE, între care şi România, s-au aliat cu scopul de a „îndulci“ legislația europeană în ceea ce privește adoptarea normei de poluare Euro 7 începând cu anul 2025 și interzicerea motoarelor cu ardere internă din anul 2035.

image

Germania a format o alianţă cu Italia şi unele ţări din Europa de Est, printre care şi România, care se opun renunţării treptate la vehiculele cu motoare cu ardere internă din 2035 şi doresc să facă propria lor propunere, transmite Reuters. Miniștrii Transporturilor din Republica Cehă, Germania, Italia, Polonia, România, Portugalia, Ungaria și Slovacia s-au întâlnit, la începutul acestei săptămâni, pentru a discuta schimbările propuse de UE.

Ce propune Germania

„Propunerea necesită schimbări urgente“, a declarat ministrul german al Transporturilor, Volker Wissing. Oficialul a spus că scepticismul cu privire la eliminarea treptată a vehiculelor cu ardere internă a fost împărtăşit de Italia, Polonia şi Republica Cehă, printre altele. El a adăugat că grupul de ţări doreşte o categorie separată de maşini cu motoare cu combustie care ar putea funcţiona cu combustibili sintetici, neutri din punctul de vedere al emisiilor de carbon, după 2035. „Interzicerea motorului cu ardere internă, atunci când acesta poate funcţiona într-un mod neutru din punct de vedere climatic, pare o abordare greşită pentru noi“, a spus ministrul.

Legea CO2, principalul instrument al UE pentru a accelera trecerea continentului la vehiculele electrice, a fost suspendată la începutul acestei luni, după opoziţia de ultim moment din partea Germaniei. Acest lucru i-a surprins pe oficialii de la Bruxelles şi din alte state membre deoarece Comisia şi Parlamentul European ajunseseră deja la un acord cu privire la această mișcare, anul trecut.

Autoritățile europene susţin că implementarea reglementării în 2035 este crucială, deoarece durata medie de viaţă a noilor maşini este de 15 ani, deci intrarea în vigoare mai târziu a interdicţiei ar face imposibil obiectivul UE de a ajunge la emisii nete zero până în 2050, în condiţiile în care sectorul transporturilor este responsabil pentru aproximativ un sfert din emisiile din UE.

Norma Euro 7, pro și contra

Miniştrii Transporturilor din cele opt ţări membre UE, între care şi România, au discutat și despre eforturile lor de a determina o „îndulcire“ a limitelor propuse de Uniunea Europeană pentru emisiile vehiculelor în cadrul normelor Euro 7.

Propunerea de reglementare europeană numită Euro 7, pe care ţările UE şi europarlamentarii vor începe să o negocieze în acest an, ar înăspri limitele pentru emisiile poluante, dăunătoare pentru sănătate, inclusiv oxizii de azot. UE spune că beneficiile pentru sănătate ar fi mult mai mari decât costurile. În acest context, cele opt țări se opun normelor propuse, despre care spun că sunt împovărătoare pentru industria auto.

Amânare de 4 ani

Un oficial UE, citat de Reuters, a declarat că miniştrii au discutat luni despre termenele „nerealiste“ ale legislaţiei şi despre problemele legate de echipamentele de aplicare a acesteia. „Efortul nostru este, în zona Euro 7, să facem acele condiții cu adevărat realiste, să le facem realizabile“, a declarat ministrul ceh al Transporturilor, Martin Kupka, într-un interviu telefonic după întâlnirea de la Strasbourg, pe care a convocat-o. El a precizat că cele opt țări au rezerve cu privire la perioada scurtă de adoptare a normei Euro7, care, conform propunerilor, ar trebui să intre în vigoare la jumătatea anului 2025.

Cehia a propus o amânare de patru ani pentru intrarea în vigoare a normei, împreună cu unele modificări tehnice, pentru a da timp industriei să se pregătească şi să stimuleze măsurile tehnologice.

Cum arată și cu ce costuri vine Euro 7

Cu câteva luni în urmă, Comisia Europeană a făcut propuneri de revizuire a limitelor de poluanți, cum ar fi oxizii de azot. Noul standard este menit să asigure vehicule mai puțin poluante și o mai bună calitate a aerului pentru a proteja sănătatea cetățenilor și a mediului. Euro 7 vizează reducerea emisiilor de oxizi de azot (NOx) de la autoturisme cu 35% până în 2035 și cu peste 50% pentru autobuze și camioane. În prezent, standardul Euro 6 prevede o limită de emisii de 60 mg/km pentru motoarele pe benzină și 80 mg/km pentru motoarele diesel. Noul standard Euro 7 vine cu o limită maximă de 60 mg/km, indiferent dacă motorul termic este diesel sau pe benzină.

Conform unor experți germani, costurile pe care producătorii le vor avea și pe care le vor transfera către cumpărători pentru noul standard de emisii de gaze Euro 7 nu sunt de neglijat. Astfel, un autoturism de clasă medie sau superioară va avea un cost suplimentar de aproximativ 400 de euro, iar vehiculele comerciale ușoare care funcționează cu motorină vor costa cu până la 900 de euro mai mult pe unitate. La camioane și autocare lucrurile stau și mai rău, costurile suplimentare fiind între 2.500 și 4.000 de euro pe unitate.

Evenimente



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite