Podul peste Dunăre de la Brăila, tot mai aproape de marea inaugurare: constructorul montează marcajele rutiere VIDEO

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Podul peste Dunăre de la Brăila a trecut cu bine testele de rezistență, astfel încât constructorul a putut trece la montarea marcajelor rutiere, una dintre ultimele operațiuni făcute înainte de marea inaugurare.

Vineri, 16 iunie, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu, a anunțat că s-au finalizat testele de rezistență a podului suspendat peste Dunăre de la Brăila.

„La Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila/Galați - Tulcea s-au finalizat testele de încercare a suprastructurii, ultimul fiind testul de încercare dinamică, care s-a realizat prin intermediul deplasării unor camioane încărcate pe pod, ce au rulat cu o viteză constantă de aproximativ 80 km/h, trecând peste obstacole preamplasate”, a scris Ionel Scrioșteanu, pe Facebook.

Teste pod suspendat Brăila FOTO: Ionel Scrioșteanu
Teste pod suspendat Brăila FOTO: Ionel Scrioșteanu

Potrivit secretarului de stat, în ultimele zile, a continuat efectuarea testelor statice, necesare pentru verificarea eficienției statice pentru forța tăietoare, momentul încovoietor pentru tablierul metalic și forța de tensiune din tiranți.

„Aceste teste statice s-au realizat pe blocurile de ancoraj și turnuri, prin poziționarea a câte 18-19 camioane încărcate cu 40 tone fiecare. Cum spuneam, acesta este cel mai complex și avansat proiect de testare a unui pod, având în vedere că se folosesc și 2 sisteme de măsurare și observare a evoluției podului în faza de încărcare: un sistem topografic de înaltă precizie și sistemul format din cei 50 senzori montați permanent pe pod, în puncte sensibile”, a explicat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu.

Când va fi dat în folosință podul peste Dunăre

Cea mai înaltă și cea mai scumpă contrucție din România, podul suspendat de la Brăila, va fi dată în folosință la 27 iunie 2023, a anunțat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, care spune că termenul vine chiar de la constructorul Italian WeBuild.

Pentru acest proiect de infrastructură s-au folosit aproximativ 81.000 de kilometri de fir de oțel, iar fiecare cablu are 60 de centimetri în diametru și susține tablierul metalic cu ajutorul tiranților. Greutatea totală a celor două cabluri principale are 6.700 tone.

Tablierul metalic este format din 86 de segmente cu o greutate totală de 20.800 de tone, iar fiecare are o greutate medie de 250 de tone. Valoarea contractului, finanțat prin POIM, este de 2,375 miliarde de lei cu TVA.

Podul peste Dunăre de la Brăila FOTO: Radu Aramă
Podul peste Dunăre de la Brăila FOTO: Radu Aramă

Podul suspendat are o lungime de 1974,30 m. Drumul principal (Brăila - Jijila) are o lungime de 19,095 km. Drumul de legătură cu DN22 (Smârdan - Măcin) are o lungime de 4,328 km. 

Drumul principal va avea două benzi pe sens şi va lega judeţele Brăila și Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 kilometri. În rest, vor fi realizate intersecţii giratorii, 33 de poduri, podeţe, pasaje şi o staţie de taxare.

Pilonii au 192 metri înălţime totală de la partea superioară a fundaţiei şi sunt localizaţi în apropierea malurilor.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite