Podul de la Brăila se apropie de o deschidere parțială a traficului: ce lucrări ar putea fi gata
0Podul de la Brăila se apropie în sfârșit de inaugurare, însă doar pe o bucată, au transmis reprezentanții Asociației pro Infrastructură (API). Potrivit acestora, momentan se așterne asfaltul pe podul suspendat și s-a început și instalarea parapetelor de protecție.
„Vineri, 07.04.2023, am filmat din dronă podul suspendat și drumurile de legătură între „Centura" Brăila DN2B și Smârdan/Măcin DN22. Marea dezamăgire a lui 2022, așa cum v-am explicat în decembrie, se apropie de o deschidere parțială a traficului, confirmând estimările noastre din februarie.
Momentan se așterne asfaltul pe podul suspendat și s-a început și instalarea parapetelor de protecție. Urmează semnalizarea (marcaje și indicatoare) și testele dinamice. Desigur, mai este destul de lucru și la drumurile de legătură, mai ales pe brațul lung spre Jijila.”, au precizat specialiștii API pe pagina de Facebook.

Când ar putea fi deschis circulației
Sursa citată menționează că o posibilă finalizare a lucrărilor ar putea avea loc spre sfârșitul verii.
„Vă spuneam în urmă cu două luni că „ar fi posibilă o deschidere la finalul lunii mai, cel târziu în iunie, [dar] cel mai probabil ne vom duce spre sfârșitul verii cu inaugurarea [...] doar pe conexiunea scurtă." Finalul verii este în continuare un termen perfect fezabil, dar lunile mai și iunie ies din discuție. În cel mai fericit scenariu, dacă nu avem surprize neplăcute și testele merg bine din prima, putem spera că spre sfârșitul lunii iulie vom circula între Calea Galați/DJ221B de pe malul brăilean și DN22 Smârdan/Măcin de pe cel tulcean.”, explică Asociația.
API mai arată că, din păcate, pe ciotul Calea Galați-DN2B Centura Brăila antreprenorul (WeBuild) și CNAIR și-au pasat luni întregi responsabilitatea mutării stâlpilor catenarei liniei de cale ferată Brăila-Galați. Așa că pasajul peste CF nu va fi gata decât la toamnă, cel mai devreme.
„Tot atunci ar trebui să fie inaugurată și conexiunea lungă dintre pod și DN22 lângă Jijila.”, transmite sursa citată.

Podul peste Dunăre de la Brăila
Valoarea contractului pentru construcţia podului peste Dunăre de la Brăila se ridică la 2,375 miliarde lei cu TVA.
Lungimea podului este de 1.974 metri, din care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punctul de vedere al deschiderii centrale şi al lungimii.
Lungimea drumului principal Brăila - Jijila este de 19,095 km iar lungimea drumului de legătură cu DN22 Smârdan - Măcin este de 4,328 km.
Contractul pentru construcţia podului suspendat peste Dunăre de la Brăila a fost semnat în ianuarie 2018, iar termen contractual de finalizare era 2021, potrivit CNAIR.