Podul de la Brăila: ce lucrări ar putea fi gata anul acesta

0
Publicat:

Asociația Pro Infrastructură (API) a publicat, în cursul acestei săptămâni, noi imagini de pe șantierul podului suspendat de la Brăila.

Dolce far niente pe podul suspendat de la Brăila. Răducu Popa a filmat sâmbătă, 25.02.2023, aproape toți kilometrii de pe drumurile de legătură spre Jijila și Smârdan/Măcin, respectiv spre DN2B Centura Brăila. În decembrie v-am explicat eșecul inaugurării în 2022 a acestei investiții majore.

Din păcate, constructorul WeBuild ne dezamăgește în continuare și nu își revine din amorțeală. Înaintează foarte greu cu drumurile de legătură, mai ales în punctele critice, întârziate.”, au transmis reprezentanții API pe pagina de Facebook.

Lucrări la podul suspendat de la Brăila în februarie 2023, Foto: Facebook API
Lucrări la podul suspendat de la Brăila în februarie 2023, Foto: Facebook API

Potrivit acestora, mobilizarea pe șantier amintește mai curând de stilul altor constructori italieni și greci.

De la WeBuild avem așteptări mari. Noi (încă) îi avem în categoria marilor antreprenori generali serioși de pe infrastructura rutieră, alături de UMB, Strabag și Porr. Pe feroviar nici nu mai vorbim, acolo sunt regi la contracte, de departe. Parcă și colegii lor japonezi de la IHI s-au molipsit și înaintează foarte greu cu hidroizolația pe podul suspendat. Urmează asfaltul, finisajele și bineînțeles testele care, împreună, vor aduna câteva luni bune de muncă și reglaje.

Așadar, deși teoretic ar fi posibilă o deschidere la finalul lunii mai, cel târziu în iunie, cel mai probabil ne vom duce spre sfârșitul verii cu inaugurarea. Și asta doar pe conexiunea scurtă, spre Smârdan/Măcin pe malul tulcean, respectiv până la Calea Galați/DJ221B pe malul brăilean.”, susține Asociația.

Conform sursei citate, pe latura nordică (Jijila) și pe bucata care se conectează la DN2B (Centura Brăila) lucrările vor fi gata abia la sfârșitul toamnei dacă nu se va accelera semnificativ ritmul de execuție.

Foto: Facebook API
Foto: Facebook API

Valoarea contractului pentru construcţia podului peste Dunăre de la Brăila se ridică la 2,375 miliarde lei cu TVA.

Lungimea podului este de 1.974 metri, din care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punctul de vedere al deschiderii centrale şi al lungimii.

Foto: Facebook API
Foto: Facebook API

Lungimea drumului principal Brăila - Jijila este de 19,095 km iar lungimea drumului de legătură cu DN22 Smârdan - Măcin este de 4,328 km.

Contractul pentru construcţia podului suspendat peste Dunăre de la Brăila a fost semnat în ianuarie 2018 iar termen contractual de finalizare era 2021, potrivit CNAIR.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite