Oficial din Transporturi: Toată Centura Bucureştiului va fi modernizată la patru benzi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Facebook Ionel Scriosteanu
Foto: Facebook Ionel Scriosteanu

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Irinel Scrioşteanu, a transmis, miercuri, că toată Centura Bucureştiului va fi modernizată la patru benzi.

„Aşa cum am promis, nicio porţiune din Centura Bucureştiului nu va rămâne la câte o bandă pe sens.”, a transmis oficialul pe pagina sa de Facebook.

Potrivit acestuia, a fost semnat contractual pe Lotul I, A1-DN5

„CNAIR a semnat contractul cu Asocierea IBB-HIB ROMANIA - IBB-HAUS-UND INDUSTRIEBAU GMBH –AUTOTEHNOROM – VENTOR GRUP CONSULTING pentru Proiectare şi Execuţie „Lărgire la 4 benzi a centurii rutiere a Municipiului Bucureşti Sud între A1 (km 55+520) şi DN 5 (km 40+000) - Lot I între A1 (km 55+520) şi km 54+700, inclusiv parcarea de lungă durată de la km 54+765”.”, a transmis secretarul de stat, precizând că valoarea contractului este de 28,4 milioane de lei, fără TVA.

Totodată, Ionel Scrioşteanu a mai anunţat că asocierea Grafic Tends – SVL PROEC a fost desemnată câştigătoare pentru elaborarea studiilor de fezabilitate pentru „Identificare masuri de sporire a siguranţei traficului pe Centura existentă a Municipiului Bucureşti, inclusiv îmbunătăţirea unor intersecţii de pe DN CB”:

- Sector II cuprins între A2 (km 23+600) si A1 (km 55+520)

- Sector I cuprins între A1 (km 55+520 – DN 1 km 71+490 / km 0+000) – A2 (km 23+600)

Conform sursei citate, proiectarea modernizării Centurii de Sud a Bucureştiului, între A2 şi A1, vizează lărgirea Centurii la 4 benzi, realizarea de drumuri colectoare, pasaje/pasarele pietonale (suprateran/subteran), trotuare, parcări, staţii autobuz, reamenajarea intersecţiilor cu drumurile clasificate în vederea creşterii capacităţii de transport pe sectorul de Sud al Centurii Bucureştiului, panouri fonoabsorbante şi alte lucrări ce pot fi implementate în vederea creşterii siguranţei auto şi pietonale.

De asemenea, vor fi pasaje denivelate la intersecţiile:

-  Ieşirea din Popeşti Leordeni (pe şoseaua Leordeni) la intersecţia cu Centura Bucureştiului

-  Între DJ301 A (Glina) şi Centura Bucureştiului

-  Intersecţia dintre Splaiul Independenţei şi Centura Bucureştiului

În acelaşi timp, proiectarea modernizării Centurii de Nord a Capitalei, între A1 –DN1- A2, 

vizează fluidizarea traficului pe Centura Bucureştiului, în perspectiva integrării viitoare a acesteia în structura bulevardelor Capitalei şi în perspectiva interconectării acesteia cu A0, prin drumurile radiale, dar şi facilitarea accesului în zona orbitală a Municipiului Bucureşti.

„Această nouă etapă de modernizare trebuie să ţină cont şi de dezvoltarea noilor sisteme de transport în comun, fie că e vorba despre tren metropolitan, tramvai sau trasee cu autobuzul. Se vor studia şi propune soluţii pentru intersecţiile Centurii de Nord a Capitalei cu drumurile judeţene în localităţile: Chiajna, Dragomireşti Vale, Tunari, Ştefăneşti şi Moara Domnească – Găneasa, precum şi cu drumurile naţionale DN3, DN1 şi DN7.”, a explicat IoneL Scrioşteanu.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite