O nouă companie pe piaţa berii – Bergenbier SA
0InBev România, producătorul mărcilor de bere Bergenbier, Stella Artois, Beck's, Löwenbräu şi Noroc şi-a schimbat numele în Bergenbier SA, cel mai popular brand al său.
Compania îşi va păstra structura organizaţională şi de business, precum şi gama de produse.
Decizia schimbării numelui companiei a fost luată în contextul în care, în decembrie 2009, aceasta a ieşit din grupul Anheuser-Busch InBev, odată cu vânzarea tuturor operaţiunilor sale din nouă ţări ale Europei Centrale şi de Est (România, Bulgaria, Croaţia, Cehia, Ungaria, Muntenegru, Serbia, Bosnia şi Slovacia) către CVC Capital Partners, unul dintre principalele fonduri de investiţii private şi consultanţă în investiţii la nivel mondial. Bergenbier SA va fi parte integrantă a grupului nou-format „StarBev", ce include toate operaţiunile din domeniul producerii şi distribuţiei berii, achiziţionate de CVC Capital Partners în urma tranzacţiei de la finele anului trecut.
„Am ales să ne numim Bergenbier SA ca semn firesc al recunoaşterii unui renume pe care compania şi l-a creat în ultimii 15 ani. Oricare a fost numele entităţii juridice, suntem cunoscuţi prin Bergenbier, brandul creat în mai 1995. România reprezintă una dintre principalele pieţe în care activăm în cadrul grupului StarBev", a declarat Mihai Ghyka, preşedintele Bergenbier SA.
Producătorul Bergenbier a intrat pe piaţa locală în 1994. În prezent, Bergenbier SA deţine două fabrici de bere la Ploieşti şi la Blaj, numără peste 730 angajaţi şi dispune de o reţea de distribuţie naţională. Bergenbier S.A. va continua să producă mărcile Bergenbier, Stella Artois, Beck's, Löwenbräu şi Noroc şi să importe specialităţile belgiene Leffe şi Hoegaarden. Pe piaţa internă, estimată la peste un miliard de euro, Bergenbier se află în competiţie direct cu multinaţionalele Heineken ROmânia, Ursus Breweris şi United Romanien, Breweries Bereprod (URBB).
CVC Capital Partners („CVC") este unul dintre principalele fonduri de investiţii private şi consultanţă în investiţii la nivel mondial, companie înfiinţată în anul 1981, care are o reţea de 19 birouri şi 231 de angajaţi în Europa, Asia şi Statele Unite.