Numărul turiştilor scade peste tot în România, nu doar pe litoral. Asociaţie: Ministerul Turismului nu a derulat nici în acest an o campanie de promovare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Arhivă Adevărul
Foto: Arhivă Adevărul

Preşedintele de onoare al Asociaţiei Patronale RESTO Constanţa, Corina Martin, susţine că Ministerul Turismului nu a derulat nicio campanie de promovare a României, iar autorităţile locale ar fi trebuit să ia măsuri care să atragă turiştii.

Aceasta a precizat că 95 la sută dintre turiştii litoralului sunt români, iar dacă ei aleg alte destinaţii, atunci în staţiunile de la malul Mării Negre acest lucru se va resimţi cel mai mult.

Totodată, Corina Martin a afirmat, joi, într-o conferinţă de presă, că numărul turiştilor a scăzut peste tot în România, nu doar pe litoral. 

„A scăzut numărul de turişti în toată România. Nu vorbim doar despre litoral. Numărul românilor în vacanţe în România a scăzut şi este o consecinţă firească a acestor doi ani foarte grei, care ne-au privat de libertatea de a călători liber. A scăzut numărul românilor şi în Delta Dunării, a scăzut numărul turiştilor şi pe Valea Prahovei şi în restul destinaţiilor româneşti”, a precizat Corina Martin, transmite News.ro.

 

Potrivit sursei citate, era nevoie de campanii punctuale, din partea autorităţilor locale, pentru atragerea turiştilor, în condiţiile în care Ministerul Turismului nu a desfăşurat nici în acest an o campanie de promovare. 

„Ce trebuia să facă statul român în acest condiţii, ce trebuia să facă primăriile, autorităţile locale? Să atragă prin măsurile care urmau şi trebuiau să le ia să atragă turiştii români, că de turiştii străini ce să mai vorbim, nu ştim să facem asta, am dovedit-o din plin, să atragă turiştii români către litoralul românesc. Dacă suntem sinceri o să vedem că Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului, din păcate, nu a derulat nicio campanie de promovare nici în acest an. Suntem obişnuiţi cu acest lucru. Nicio campanie, români, veniţi la Mamaia, români, descoperiţi sudul litoralului, Delta Dunării sau Transilvania. Litoralul românesc este dependent de turiştii conaţionali. 95 la sută din turiştii litoralului sunt români. Dacă românii aleg alte destinaţii noi pe litoral vom resimţi cel mai mult”, a mai transmis preşedintele de onoare al RESTO Constanţa. 

Corina Martin afirmă că turismul nu contează pentru autorităţi.

„Turismul românesc este Cenuşăreasa economiei naţionale, în continuare turismul românesc nu contează şi asistăm acum la consecinţa acestei indiferenţe de ani de zile a statului român a administraţiilor publice faţă de această industrie. Suferă operatorii care au făcut investiţii în industria HORECA, vorbim acum de litoral pentru că suferinţa cea mai mare este aici. Avem un sezon foarte scurt şi nu este vina noastră că se întâmplă asta, pentru că avem maxim două luni şi jumătate de operare”, a precizat Corina Martin.

Ea a adăugat că deşi operatorii din turism nu sunt sprijiniţi de autorităţile locale, se pune multă presiune pe această industrie. 

„Ni se cere să avem tarife bune, servicii absolut spectaculoase, să avem şi forţă de muncă fidelă, dar care toamna, iarna nu au unde să lucreze pentru că nu avem un sezon care să atragă şi în aprilie şi în martie, turişti străini eventual sau în septembrie sau în octombrie.

Şi pentru că avem de-a face cu decizii ale consiliilor locale de pe litoral care nu sprijină şi mai departe pun presiune pe operatorii din această industrie. Cum să avem şi tarife competitive, şi servicii extraordinare, şi atracţii, şi evenimente dacă această industrie HORECA, mai ales de pe litoral, dar este un fenomen general,  este ignorată şi dacă se pune şi mai multă presiune pe umerii operatorilor din această industrie”, a explicat Corina Martin. 

Ea susţine că operatorii de turism din Mamaia nu sunt consultaţi de autorităţile locale atunci când sunt luate diverse măsuri. 

„Dacă o taxă de parcare de 96 de lei i se pare cuiva rezonabilă în această ţară, ne-a dovedit opinia publică că nu este aşa, iar românii au sancţionat această măsură adoptată de Consiliul Local Constanţa. În continuare operatorii din industria HORECA nu sunt consultaţi la decizii care au impact asupra întregii destinaţii. Dacă tu ca primar sau consilier local iei o decizie fără a consulta industria şi nici nu ai habar ce va determina această decizie, ce va atrage ca şi consecinţe, asta este foarte grav. Din păcate, continuă această atitudine”, a mai declarat Corina Martin.

Ea a lăudat măsura luată de Consiliul Local Mangalia de eliminare a tarifelor la parcare pentru staţiunile din sudul litoralului. 

„Aţi văzut decizia Consiliului Local Mangalia, care a speculat, şi bine a făcut, un moment de mare slăbiciune şi de indiferenţă din partea Consiliului Local Constanţa şi a adoptat imediat o măsură foarte bună. Asemenea măsuri atrag atenţia. Iată, noi, Constanţa nu a hotărât liber la parcare să vină toţi turiştii la Mamaia pentru că avem parcare gratuită sau avem intrare la Delfinariu sau în toate aceste atracţii administrate de autorităţile locale. Autorităţile locale trebuiau să hotărască aceste lucruri împreună cu noi dacă ne-ar fi consultat”, a precizat preşedintele de onoare al RESTO Constanţa.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite