Marea căpuşeală RCA: o poveste de „succes“ în stil piramidal

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Principalul produs de asigurare intermediat este RCA FOTO Shutterstock
Principalul produs de asigurare intermediat este RCA FOTO Shutterstock

Ultimii ani au fost extrem de dificili pentru industria de asigurări, care, la fel ca şi alte sectoare financiare, a trebuit să facă faţă schimbărilor rapide impuse de criza financiară globală. În consecinţă, atât asigurătorii cât şi intermediarii au căutat să identifice strategii de business potrivite actualelor condiţii economice.

Şi ce poate fi mai uşor să intermediezi decât asigurări obligatorii de răspundere civilă auto (RCA), care, până la urmă, se vând singure. Lupta pentru cota de piaţă începuse, sub spectrul crizei, alimentată de un instinct de supravieţuire între asigurătorii locali şi straini, deopotrivă, fără a mai ţine cont de rezerve tehnice, de rată combinată, lichiditate sau solvabilitate, chiar sub privirile fostei CSA.

Din păcate, aceste strategii "inovatoare" au produs efecte negative la nivelul serviciilor oferite clienţilor, al căror "grad redus de cultură în asigurări" continuă să fie amintit de fiecare dată pentru a justifica sub-dezvoltarea pieţei de asigurări, în general. În continuare, "goana" după clienţi a impus practica unei politici de sub-tarifare, iar costurile interne prea mari cu reţeaua proprie de agenţi a alimentat o piaţă a intermediarilor RCA, înfometată, de asemenea, de comisioane rapide şi ridicate.

O scurtă radiografie a pieţei de brokeraj în asigurări va evidenţia că majoritatea practică o activitate de tip MLM (Multi Level Marketing - o altă denumire pentru sistemele de vânzări de tip piramidal), iar principalul produs de asigurare intermediat este RCA, la comisioane plătite de către companiile de asigurări care ajung la 20-30% din valoarea primei de asigurare, similar cu produsele facultative.


Citeşte pe wall+street.ro continuarea articolului

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite