Linia Agigea Ecluză - Constanța Port Ferry-Boat a fost redeschisă pentru traficul de marfă după deraierea unui tren de marfă
0Circulația trenurilor de marfă pe distanța Agigea Nord - Agigea Ecluză - Constanța Port Ferry-Boat a fost reluată marți, pe 5 august, la 4 zile după ce a fost închisă în urma deraierii unui vagon și răsturnării altuia.

Transportul feroviar de călători a fost reluat, pe relația Constanța - Mangalia, după ce echipele de intervenție ale SRCF Constanța au acționat operativ și au retras vagoanele neimplicate în deraiere în stația Agigea Nord, astfel încât trenurile de călători au fost reînscrise în circulație, în condiții de siguranță, pe firul I Agigea Nord - Agigea Ecluză.
Vagoanele aparțin operatorului privat Trans Feroviar Grup (TFG).
”Pentru redeschiderea liniei și reluarea, în primă etapă, a traficului de marfă cu tracțiune Diesel, circa 100 de angajați ai SRCF Constanța, personal specializat de la Districtul de Intervenții Feroviare, sectii de electrificare, SCB și linii, mobilizați în zona deraierii, au acționat permanent, în toată această perioadă, cu utilaje grele de cale și mașini de mică mecanizare pentru ridicarea, repunerea pe șină și retragerea materialului rulant de marfă, precum și pentru refacerea căii ferate pe o distanță de aproximativ 300 de metri”, potrivit unui comunicat de presă.
Intervențiile sunt în continuă derulare, iar personalul feroviar al SRCF Constanța depune, de asemenea, eforturi susținute pentru finalizarea tuturor lucrărilor pe porțiunea de cale ferată afectată de deraiere, astfel încât transportul feroviar de marfă să se reia, într-un timp relativ scurt, în condiții normale de trafic și în siguranță.
Agenţia de Investigare Feroviară Română (AGIFER), prin comisia de specialitate formată pentru cercetare, va stabili cauzele care au condus la producerea acestei deraieri.