Instagram și Facebook vor taxa utilizatorii din UE pentru serviciul fără reclame

0
Publicat:

Meta Platforms intenționează să introducă planuri de abonament fără reclame pentru utilizatorii Instagram și Facebook din Europa, au declarat marți două persoane familiarizate cu acest subiect.

Logo Meta și Facebook
Instagram și Facebook vor taxa utilizatorii din UE pentru serviciul fără reclame

Potrivit surselor, au fost discutate mai multe planuri tarifare, dar planul de 10 euro pe lună este cel mai fezabil, a declarat unul dintre ei, în timp ce cealaltă sursă a spus că acesta va fi implementat în lunile următoare.

Propunerea este o încercare a Meta de a se conforma reglementărilor Uniunii Europene, care amenință să limiteze capacitatea sa de a personaliza reclamele pentru utilizatori fără consimțământul acestora și să afecteze principala sa sursă de venit.

Oferirea posibilității de a alege între un plan gratuit, cu suport publicitar, și un abonament cu plată ar putea determina utilizatorii să opteze pentru prima variantă, ajutând Meta să se conformeze reglementărilor fără a-și afecta activitatea publicitară.

În același timp, companiile mari deja au implementat abonamente plătite. Abonamentul de streaming al Netflix percepe o taxă de 7,99 euro pentru un plan de bază, în timp ce YouTube Premium al Alphabet costă aproximativ 12 euro, iar serviciul Premium al Spotify are un preț de aproximativ 11 euro.

Pe dispozitivele mobile, prețul pentru un singur cont va ajunge la aproximativ 13 euro, deoarece Meta va lua în considerare comisioanele percepute de magazinele de aplicații Apple și Google, a declarat cea de-a doua sursă.

Compania de socializare a fost amendată cu 390 de milioane de euro la începutul acestui an de către comisarul irlandez pentru confidențialitatea datelor și i s-a spus că nu poate folosi așa-numitul temei juridic „contract” pentru a trimite utilizatorilor reclame bazate pe activitatea lor online.

Ulterior, Meta a declarat că intenționează să ceară consimțământul utilizatorilor din UE înainte de a permite întreprinderilor să direcționeze reclamele, pentru a răspunde cerințelor de reglementare în evoluție din regiune.

Un purtător de cuvânt al Meta a declarat că societatea crede în „serviciile gratuite care sunt susținute de reclame personalizate”, dar că analizează „opțiuni pentru a se asigura că respectăm cerințele de reglementare în evoluție”.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite