IKEA reinventează cel mai popular fel de mâncare pe care îl vinde

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Chifteluţele suedeze cu sos de merişoare sunt printre cele mai populare produse IKEA FOTO Facebook
Chifteluţele suedeze cu sos de merişoare sunt printre cele mai populare produse IKEA FOTO Facebook

IKEA revoluţionează unul dintre produsele care i-au adus popularitatea - binecunoscutele chifteluţe din carne, pe care le duce mai departe prin reinventarea reţetei într-o variantă fără carne, doar pe bază de plante.

Rezultatul este un sortiment cu textură şi gust de carne, o variantă mai sustenabilă pentru adepţii reţetei tradiţionale de chifteluţe, la un preţ la fel de accesibil.

Începând cu 1 august, un nou produs alimentar va fi disponibil în restaurantele IKEA din Bucureşti, în bistro şi la magazinele cu delicatese suedeze – chifteluţele vegetale, aproape identice cu opţiunea din carne în materie de textură şi gust. Noile chifteluţe vegetale reprezintă o alternativă mai sustenabilă pentru cei ce preferă carnea şi, totodată, un rezultat al ambiţiei IKEA de a inspira cât mai mulţi oameni să facă alegeri mai prietenoase cu mediul înconjurător.

Mai precis, cantitatea de gaze cu efect de seră emisă în urma producţiei acestui nou sortiment echivalează cu doar 4% din totalul clasicelor chifteluţe IKEA. Astfel, varianta vegetală contribuie la ambiţia companiei de a genera un impact pozitiv asupra climei.

„La IKEA, vindem peste un miliard de chifteluţe în fiecare an şi suntem conştienţi în legătură cu impactul procesării de carne asupra planetei. Acum, revoluţionăm acest produs şi extindem familia chifteluţelor IKEA prin intermediul noii variante vegetale. Obiectivul nostru cheie este acela de a recrea gustul şi textura asemănătoare cărnii, folosind doar ingrediente pe bază de plante şi, implicit, de a încuraja toţi iubitorii de carne să le încerce. Considerăm că opţiunile alimentare mai sustenabile ar trebui să fie la îndemâna cât mai multor oameni, aşa că preţul chifteluţelor vegetale este la fel de accesibil precum cel al variantei de carne”, spune Vanja Zeljković, Country Food Manager IKEA SEE.

După variantele cu carne de porc, vită, pui, opţiunea vegetariană sau cea din somon, noile chifteluţe vegetale vin cu ingrediente care substituie carnea, ingrediente pe bază de plante, obţinute din proteine de mazăre galbenă, ovăz, cartofi, ceapă şi mere. În restaurantele IKEA, chifteluţele vegetale se vor putea servi cu piure de cartofi, merişoare şi sos de smântână, la fel ca varianta tradiţională şi la acelaşi preţ.

De asemenea, clienţii vor putea cumpăra şi pungi de chifteluţe vegetale congelate de la magazinul cu delicatese suedeze IKEA, pentru a le pregăti chiar la ei acasă. Reţeta chifteluţelor vegetale nu include ingrediente de origine animală, ceea ce le transformă într-o opţiune a gamei alimentare IKEA potrivită pentru cât mai mulţi oameni – fie ei iubitori ai produselor din carne, flexitarieni (semi-vegetarieni) sau vegetarieni.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite