IKEA, la bilanţ: Românii au cumpărat 532 kilometri de hot-dog şi aproape 6 milioane de chifteluţe
0IKEA România a înregistrat vânzări în valoare de 586,6 milioane de lei, în ultimul an (1 septembrie 2016 – 31 august 2017), o creştere de 14% faţă de anul trecut. În acest interval, peste 3,3 milioane de oameni au vizitat magazinul din România şi peste 7,5 milioane de vizitatori unici au accesat site-ul companiei.
Astfel, 3.323.181 de oameni au vizitat magazinul şi numărul de produse IKEA care au ajuns în casele românilor a crescut considerabil şi anul acesta. Din cele 18,3 milioane de produse vândute, 23% au fost produse de mobilier şi 77% decoraţiuni şi accesorii. Cea mai bine vândută familie de mobilier a fost familia de sufragerii BESTÅ, cu 93.851 de bucăţi, în timp ce accesoriile care s-au vândut cel mai bune au fost farfuriile OFTAST, cu 903.353 de bucăţi.
Mai mult, 127.262 de comenzi online au ajuns în casele românilor, cele mai multe din Bucureşti, Cluj, Timiş, Iaşi şi Constanţa. Serviciul de comenzi online a avut o creştere de 35,1% comparativ cu anul financiar 2016. Mai mult, IKEA România şi-a sporit capacitatea de depozitare cu 30%, prin deschiderea unui depozit logistic în august 2017 şi, astfel, îmbunătăţind disponibilitatea stocurilor pentru multe produse.
Departamentul IKEA FOOD, format din Restaurantul IKEA, Magazinul de delicatese suedeze şi Bistro IKEA, a ajuns la o creştere a vânzărilor cu 9,9% faţă de anul anterior. Din totalul rezultatelor de vânzări înregistrate de IKEA România, vânzările IKEA FOOD reprezintă 6,1%. Cele mai bine vândute produse în FY17 au fost: Bomboanele pick & mix (8,8 milioane de bucăţi), Chifteluţe suedeze (5,8 milioane), Hot dog (2,9 milioane).
În anul financiar 2017, magazinul IKEA din Bucureşti a avut 670 de angajaţi în total, cu 15% mai mult faţă de anul financiar anterior. În conformitate cu principiile de diversitate şi incluziune, la 31 august 2017, 49% dintre angajaţi erau femei şi 51% bărbaţi, iar funcţiile de management erau deţinute de 51% femei şi 49% bărbaţi.
Magazinul IKEA Romania în cifre în anul financiar 2017:
- Totalul de vânzări IKEA România (fără TVA): 586.594.326 lei
- Numărul de vizitatori în magazin: 3.323.181
- Numărul de angajaţi la 31 august 2017: 670
- Cea mai vândută familie de mobilier: Familia BESTÅ mobilier pentru camera de zi, cu 93.851 de bucăţi vândute
- Cea mai vândută familie de accesorii: Familia OFTAST de farfurii, cu 903.353 de bucăţi vândute
- Numărul de vizite www.IKEA.ro: 14.639.519
- Vizitatori unici pe www.IKEA.ro: 7.583.446
- Vizite pe site-ul IKEA comenzi online: 4.302.192 visits
- Vizitatori unici pe site-ul IKEA comenzi online: 1.836.147 vizitatori unici
- Numărul de membri IKEA FAMILY: 279.000
- Fani ai paginii de Facebook IKEA România: 480.915
- Procent de vânzări din total pentru gama pentru o viaţă mai sustenabilă acasă: 4,5%
- Vânzările IKEA FOOD: 2.034.159 lei
- Numărul de hot-dog vânduţi: 2.951.102 bucăţi
- Kilometri de hot-dog vânduţi: 532 km
- Numărul de chifteluţe vândute la restaurantul IKEA: 5.907.313 bucăţi
- 75% din energia consumată provine din surse regenerabile
- Procent reciclat din totalul deşeurilor generate: 82%
- Carton şi hârtie reciclate: 1.258 tone; metal reciclat: 11 tone; textile reciclate: 24 de tone; deşeuri de echipamente electrice şi electronice (inclusiv bateriile şi becurile uzate): 24 tone; deşeuri organice de la restaurant şi ulei comestibil reciclate: 8 tone.
- Mobilier colectat prin programul de reciclare şi refolosire: aproximativ 1000 de piese de mobilier vechi.
- Energie consumată: 3.940 MWh
- Gaz consumat: 1.298 MWh