Guvernul a aprobat achiziţia primelor trenuri nepoluante pe hidrogen din România. Ce rute vor deservi şi cât vor costa

0
0
Foto: Facebook Ionel Scrioşteanu
Foto: Facebook Ionel Scrioşteanu

Guvernul a aprobat, în şedinţa de miercuri, achiziţia primelor trenuri nepoluante pe hidrogen din România, a transmis secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Irinel Scrioşteanu.

„Proiectul pilot pentru achiziţia de automotoare pe hidrogen a fost aprobat în Guvernul României. Guvernul României a aprobat, în şedinţa de astăzi, achiziţia primelor trenuri nepoluante pe hidrogen din România. Proiectul pilot, implementat de Autoritatea Feroviară Română, vizează achiziţia a 12 automotoare de 160 de locuri, precum şi servicii de întreţinere şi reparaţii a vehiculelor şi alimentare cu hidrogen, pe termen lung.”, a transmis oficialul pe pagina sa de Facebook.

Potrivit acestuia, proiectul va deservi prin servicii cu frecvenţă ridicată rutele din nordul Municipiului Bucureşti şi judeţul Ilfov, în conexiune cu judeţele învecinate Argeş, Dâmboviţa şi Giurgiu. Datorită fiabilităţii noilor vehicule, trenurile vor ajunge şi până în judeţele Olt şi Dolj. 

Astfel, se vor asigura:

- trenuri la 30 de minute între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni

- trenuri la 30 de minute între Gara de Nord – Chitila – Săbăreni şi Titu

- trenuri la o oră între Bucureşti - Găeşti – Piteşti

- trenuri la o oră între Bucureşti şi Târgovişte

- 4 trenuri pe zi între Bucureşti – Slatina - Craiova prin Piteşti

Trenurile vor permite îmbarcarea cu bicicleta şi accesul facil pentru persoanele cu dizabilităţi, subliniază sursa citată.

Costurile totale estimative ale proiectului sunt de 973 milioane de euro, fără TVA.

Finanţarea proiectului de investiţii se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă PNRR şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.

„Prin înlocuirea tracţiunii diesel cu cea electrică bazată pe pile de combustie cu hidrogen se reduce poluarea din transporturi cu un echivalent a peste 600.000 euro pe an şi, de exemplu, 18.348 tone CO2/an şi 306 tone NOx/an, contribuind astfel la atingerea obiectivelor din strategiile europene şi naţionale de atingerea efectului net-zero al poluării în 2050. ”, mai adaugă secretarul de stat.

Economie


Ultimele știri
Cele mai citite