Grupul Alexandrion intră pe piaţa americană, printr-o investiţie de 100 de milioane de dolari

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Nawaf Salameh, preşedinte şi fondator al Alexandrion Grup România
Nawaf Salameh, preşedinte şi fondator al Alexandrion Grup România

Producătorul de băuturi spirtoase Alexandrion Grup România îşi va face debutul pe piaţa americană, printr-o investiţie de 100 de milioane de dolari într-o distilerie din New York, unde va produce whiskey, gin şi rom, produse tipic americane, dar va comercializa şi produse din România.

Alexandrion Grup România, cel mai mare producător de băuturi spirtoase din ţară, va intra pentru prima dată pe piaţa americană, urmând să livreze produse pe această piaţă în maximum un an, a declarat vineri Nawaf Salameh, preşedinte şi fondator al Alexandrion Grup România, într-o conferinţă de presă organizată la sediul Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat.

Intrarea pe această piaţă va veni la pachet cu o investiţie de 100 de milioane de dolari, în etape, iar business-ul românesc va fi copiat întru totul într-o distilerie din statul New York. „Este o intrare strategică, nu este o intrare comercială, pur şi simplu. Investiţia va acoperi piaţa americană. Alexandrion va copia ceea ce a făcut în România în ultimii 25 de ani de zile, exact aceeaşi investiţie, aceeaşi suprafaţă care există aici, aceleaşi dimensiuni care există aici. Sperăm să reuşim în America cum am reuşit şi aici”, a spus Salameh.

Băuturi americane, dar şi româneşti                

Băuturile ce vor face obiectul producţiei noii distilerii vor fi tipice pieţei americane, respectiv whiskey, gin şi rom. Cu toate acestea, compania va livra şi alte produse. De asemenea, nu vor lipsi nici produsele din România, precum vinarsul Brâncoveanu sau produsele Saber, care vor fi importate. „Vom produce tot ce se poate distila. Vom face produse tipic americane, whiskey, gin şi rom, dar şi alte produse, pentru piaţa internă şi pentru export. Din ceea ce facem acolo, cel puţin jumătate se va exporta să acopere oriunde ne aflăm noi. Şi în acelaşi timp vom importa produse din România, cum este vinarsul Brâncoveanu sau produsele Saber”, a afirmat Salameh.

El a precizat că în present caută spaţiul pentru această investiţie şi speră ca maximum într-un an să livreze deja produse. Pentru noua afacere vor fi angajate 400 de persoane, inclusiv români.

Tatona piaţa americană de 5 ani

Investiţia companiei în SUA este rezultatul unor analize ce durează de circa cinci ani de zile, potrivit reprezentanţilor. În luna iunie, Grupul a participat împreună cu reprezentanţii a circa alte 20 de companii româneşti la Summit-ul Select USA dedicat atragerii de investiţii în SUA. „Acum am văzut că este momentul potrivit cu această asociere între România şi SUA. Am văzut o mare deschidere şi este momentul potrivit în care să pornim. Dacă nu se întâmpla în acest an, aveam de gând să facem acest pas anul viitor”, a menţionat preşedintele firmei.

Investiţia companiei a fost anunţată recent şi de ministrul pentru Mediul de Afaceri, Ilan Laufer, care nu a precizat însă la acea dată numele companiei, deoarece nu primise acordul acesteia.  El consideră că piaţa americană nu poate fi cucerită doar prin exporturi, ci trebuie realizată producţie locală, pentru a concura cu producătorii americani.

Grupul Alexandrion exportă deja în 30 de ţări, din care o mare parte în Europa, comercializând 200 de branduri la nivel global. Înfiinţat în 1994, Alexandrion Grup are două unităţi de producţie în România, în Rădăuţi, judeţul Suceava, şi Ploieşti, judeţul Prahova. Grupul a investit peste 40 milioane euro în România doar în ultimii trei ani.

 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite