Gruia Stoica, proprietarul grupului feroviar Grampet, vrea o "simbioză" a instituţiilor statului cu oamenii de afaceri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Firmele au nevoie de o comunicare mai bună cu reprezentanţii instituţiilor statului, care trebuie să înţeleagă că trăiesc din taxele şi impozitele de la privaţi, afirmă Gruia Stoica, proprietarul Grampet, admiţând însă că oamenii de afaceri nu au făcut eforturi să-şi schimbe imaginea din anii '90.

"Nu avem nevoie de presiuni. Trebuie să existe oarecum o simbioză între instituţiile statului şi între noi, oamenii de afaceri. Este clar că avem nevoie de instituţii puternice care să ne protejeze, dar avem nevoie şi de confortul necesar pentru ca să putem crea, să putem dezvolta. Orice întâlnire, cu oricare organism, că-i politic, că-i de stat sau că sunt miniştri, se interpretează. Odată, îmi aduc aminte, am stat doi ani de zile până să mă primească un ministru, deşi eu aveam 36% din piaţa de transport, şi vorbesc pe segmentul meu. După doi ani de zile, ajung, stăm de vorbă, şi-mi spune de mai multe ori «Da, strategia asta n-am ascultat-o niciodată şi este strategie naţională, şi regională». Păi zic: «Şi atunci de ce a trebuit să pierdem doi ani de zile?»", a afirmat Gruia Stoica, la o conferinţă organizată la BNR de ziarul "Bursa".

Oamenii de afaceri şi imaginea lor

Proprietarul grupului Grampet susţine că reprezentanţii statului trebuie să înţeleagă "că şi ei trăiesc şi se duc acasă la familiile lor, la copiii lor" cu bani plătiţi de companii prin taxe şi impozite.

"Este adevărat că nici noi, oamenii de afaceri, nu am făcut nimic din anii '90 până acum să ne îmbunătăţim imaginea. Am rămas cu aceeaşi imagine a oamenilor de afaceri care în anii '90 s-au trezit cu averi imense şi n-au ştiut ce să facă cu ele, i-au cheltuit, i-au pierdut, şi n-au adus plus valoare în societatea noastră", a adăugat Stoica.

În luna iunie, compania Grup Feroviar Român, parte a Grampet, a fost declarat câştigătoare în privatizarea CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru 51% din acţiuni.

Tranzacţia nu a fost finalizată însă până la termenul limită, 14 octombrie, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu şi-au dat acordul pentru schimbarea acţionariatului, iar Consiliul Concurenţei nu a avut timpul necesar pentru a se pronunţa asupra operaţiunii.

 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite