Grindeanu: Proiectul Podului de la Brăila a avut o soluţie tehnică proastă legată de covorul de asfalt

0
Publicat:

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu a declarat miercuri că proiectul Podului de la Brăila a avut o soluţie tehnică proastă cu privire la covorul de asfalt.

Asfaltul de pe Podul de la Brăila s-a deformat din cauza compoziției nepotrivite
Proiectul podului de la Brăila a avut o soluţie tehnică proastă cu privire la covorul de asfalt

Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a declarat, miercuri, că soluţia tehnică folosită deja de trei ori la asfaltarea podului peste Dunăre de la Brăila este „proastă", iar specialiştii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) urmează să analizeze o nouă propunere pusă la dispoziţie de societatea care se ocupă de lucrări.

Noi în acest moment nu am semnat recepţia, îmi este clar mie ca nespecialist în drumuri... Deci nu s-a plătit garanţia şi nu s-au eliberat garanţiile, nefiind semnate recepţiile, că soluţia tehnică din proiect care au implementat-o cei de la acea companie nu este una bună pentru că de vreo trei ori s-a dat jos asfaltul, s-a aplicat aceeaşi soluţie şi există în continuare aceleaşi probleme, deci este clar că este o soluţie tehnică proastă. Proiectul pe această bucată legat de asfalt şi modul în care se face priza între asfalt şi tablier nu este corectă", a declarat ministrul Sorin Grindeanu, cu ocazia unei vizite de lucru efectuate miercuri pe şantierul Autostrăzii A7 Buzău-Focşani.

În acest context, ministrul Transportului a anunţat că societatea care se ocupă de lucrări la Podul de la Brăila a venit cu o altă propunere ce urmează a fi analizată şi implementată ulterior.

Au venit şi au propus săptămâna trecută o nouă soluţie tehnică cei de la Webuild, care spun ei că odată aplicată această nouă soluţie tehnică pe acest subiect va fi una care nu va mai oferi acest disconfort. Părerea mea este că a fost proiect greşit şi soluţia aleasă nu e una bună, dovadă ce se întâmplă. Acolo au venit unii care au şi primit bani să facă un proiect care iată că s-a dovedit cel puţin pe această bucată că nu este bun. Urmează ca specialiştii CNAIR să analizeze noua propunere tehnică, după ce este acceptată va fi pusă rapid în practică", a mai adăugat ministrul Grindeanu.

Podul peste Dunăre de la Brăila, cel mai mare pod suspendat construit în România, al treilea ca dimensiune din Europa şi ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră, a fost inaugurat în urmă cu un an, pe 6 iulie 2023, însă a fost afectat de mai multe probleme apărute la suprafaţa asfaltică. Podul are o lungime de aproximativ 2 kilometri şi le oferă şoferilor o alternativă, în afara traversării Dunării cu bacul, pentru a ajunge spre litoral.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite