Giganții chinezi comerțului electronic raportează o creștere a vânzărilor de Ziua Celibatarilor

0
Publicat:

Alibaba Group a anunţat că platformele sale de comerţ electronic din China - Tmall şi Taobao - au înregistrat creşteri „pozitive” în ediţia din acest an a Zilei Celibatarilor. Rivalul său, JD a înregistrat și el vânzări „record”.

foto logo Alibaba Holding
Vânzări record în China de Ziua Celibatarilor Foto: EPA-EFE

China sărbătoreşte în fiecare an la 11 noiembrie Ziua Celibatarilor, care a devenit totodată şi cea mai importantă zi de cumpărături online, un fel de replică la Black Friday şi Cyber Monday. În China, legătura dintre oamenii singuri şi această zi de 11 noiembrie (11.11) este dată de cifra "1", care face trimitere la singurătate, iar sărbătoarea este un fel de replică la adresa Valentine's Day. Burlacii chinezi obişnuiesc să organizeze petreceri în această zi, pretext folosit pentru a-şi căuta un partener sau o parteneră. Alţi retaileri au început să extindă conceptul în Hong Kong şi Taiwan.

2023 este al doilea an în care Alibaba nu a dat publicităţii nivelul vânzărilor de Ziua Celibatarilor, festivalul care îşi serbează anul acesta a 15-a aniversare.

Evenimentul este văzut ca un indicator al încrederii consumatorilor, dar problemele economice cu care se confruntă China fac puţin probabilă o redresare semnificativă a vânzărilor.

Reducerile abrupte de 40-50% au fost mult mai frecvente decât în anii precedenți.

Un raport al Bain and Company publicat săptămâna trecută a constatat că 77% dintre cei 3.000 de consumatori intervievați au planificat să cheltuiască mai puțin sau la fel de mult de Ziua Persoanelor Singure comparativ cu anul trecut.

Bain a observat că cumpărătorii au cheltuit pe produse de primă necesitate, cum ar fi șervețele, apă de spălat, tăiței instant și hrană pentru animale de companie, în timp ce, în același timp, au făcut economii și au cumpărat mai puțin în categoriile discreționare sau de mare valoare, cum ar fi electrocasnicele și mobilierul.

Ziua Celibatarilor este cel mai mare eveniment de cumpărături online din lume, depăşind vânzările combinate din SUA de Black Friday şi Cyber Monday. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite