Frigul afectează și mașinile electrice: Cum trebuie procedat cu un astfel de vehicul la temperaturi mici

0
Publicat:

La fel ca mașinile cu combustie internă, și cele electrice au performanțe mai bune la temperaturi ambientale, iar vremea rece va face ca toate mașinile să funcționeze mai puțin eficient.

mașină electrică la încărcat în zăpadă
Frigul afectează și mașinile electrice Foto: Shutterstock

Un automobil cu motor cu ardere internă (ICE) poate avea probleme de pornire pe timp de iarnă din cauza unei baterii descărcate, a unei defecțiuni a alternatorului sau a unei probleme la motorul de pornire, în timp ce autonomia unui automobil electric poate fi grav limitată de temperaturile scăzute, arată o analiză Euronews.

Nu numai că autonomia scade odată cu scăderea temperaturii, dar și capacitatea bateriei. Capacitatea bateriei determină câtă energie poate stoca și cât de repede poate fi descărcată, ceea ce înseamnă că reîncărcarea va dura mai mult timp.

Șoferii care dețin vehicule electrice trebuie să anticipeze faptul co vor petrece mai mult timp la stațiile de încărcare în timpul iernii, deoarece temperaturile extrem de scăzute pot avea, de asemenea, un impact asupra punctelor de încărcare și pot determina o perioadă de încărcare mult mai lungă.

Bateriile pentru mașinile electrice funcționează prin stocarea și eliberarea de energie. Atât performanța bateriei, cât și întregul proces de reacție chimică încetinesc la temperaturi mai scăzute. Este important de reținut, însă, că nu toate mașinile electrice sunt afectate în mod egal.

Câtă autonomie va pierde un vehicul electric pe timp de iarnă?

Federația Norvegiană a Automobilului (NAF) evaluează în mod regulat autonomia de iarnă și de vară a mașinilor electrice pentru a determina cât de bine funcționează acestea. În cadrul celui mai recent test de iarnă, 29 de vehicule au parcurs un amestec de drumuri rurale și urbane la temperaturi cuprinse între minus 20 și zero grade Celsius. La pornire, bateriile automobilelor sunt încărcate complet și sunt conduse până când își epuizează energia.

Rezultatele arată că pierderea de autonomie a unui vehicul electric poate varia de la 10% la 30% din autonomia oficială a unui autovehicul.

Cel mai performant vehicul electric a fost Maxus Euniq 6, un SUV care a pierdut doar 10,5% din autonomia WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure), în timp ce Tesla Model S a parcurs 530 km, cea mai mare distanță dintre toate vehiculele electrice înainte de a rămâne fără autonomie, o distanță cu 16,4% mai mică decât autonomia WLTP declarată a mașinii, de 634 km.

Cât de mult înregunează condițiile meteo conducerea unei mașini electrice

Deoarece majoritatea vehiculelor electrice au tracțiune față sau integrală, acestea ar trebui să se descurce admirabil pe drumurile înghețate.

Din cauza locului în care sunt amplasate bateriile, acestea au, de asemenea, un centru de greutate scăzut, ceea ce ajută la creșterea stabilității și a tracțiunii pe vreme rece.

Cu toate acestea, este esențial ca șoferii să țină cont de faptul că vehiculele electrice sunt mai grele decât vehiculele pe benzină și diesel de dimensiuni similare, ceea ce ar putea face mai dificilă controlarea vehiculului în cazul unui derapaj.

În condiții de gheață, prudența și viteza mică redusă sunt cele mai importante elemente atunci când autovehiculul se află pe carosabil.

Prin reducerea puterii și restricționarea cuplului, funcția de mod ecologic nu numai că mărește durata de viață a bateriei, dar contribuie și la o experiență de conducere mai sigură pe parcursul lunilor de iarnă.

De asemenea, anvelopele de iarnă sau cele „all-season" sunt deosebit de importante de luat în considerare, deoarece oferă o tracțiune mai mare decât cele convenționale atunci când drumul este acoperit de zăpadă și gheață, ceea ce este deosebit de util atunci când temperatura scade.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite