Ford concediază 4.000 de angajați din Europa
0Ford a anunțat miercuri că va reduce cu aproximativ 14% din forța de muncă din Europa, din cauza pierderilor generate de cererea slabă din ultimii ani, reducerea subvențiilor pentru mașinile electrice și concurența acerbă din partea Chinei.

Producătorul auto american este cel mai recent – după Nissan, Stellantis și GM – care a redus costurile inclusiv prin concedieri, deoarece industria se confruntă cu provocări care includ vehicule electrice prea scumpe pentru a le cumpăra consumatorilor.
Reprezentanții Ford au spus că va concedia 4.000 angajați, în principal în Germania și Regatul Unit. La nivel global, disponibilizările reprezintă aproximativ 2,3% din forța de muncă Ford de 174.000.
Măsurile vor reprezenta o lovitură puternică în special pentru Germania, cea mai mare economie a Europei, unde cel mai mare producător auto din regiune Volkswagen amenință că va închide fabricile, va reduce salariile și va reduce mii de locuri de muncă pentru a-i permite să concureze mai bine, scrie Reuters.
Agravarea crizei politice a țării a adăugat incertitudine pentru companiile care se confruntă cu tensiunile comerciale tot mai mari cu China și implicațiile victoriei lui Donald Trump în alegerile prezidențiale din SUA.
Ford a spus că disponibilizările europene ar trebui să aibă loc până la sfârșitul anului 2027, în așteptarea discuțiilor cu sindicatele. Compania a spus că 2.900 dintre reducerile de locuri de muncă vor avea loc în Germania și 800 în Marea Britanie.
Compania a declarat că va reduce producția modelelor sale Explorer și Capri EV la fabrica sa din Köln din Germania.
Boeing, într-un dosar, a declarat luni că a trimis notificări de concediere către peste 2.500 de lucrători din statele Washington, Oregon, Carolina de Sud și Missouri.
Adresându-se reporterilor, vicepreședintele Ford Europa, Peter Godsell, a declarat că Ford se confruntă cu „o cerere de vehicule electrice mai slabă decât am estimat anterior și continuăm să avem provocări în ceea ce privește costurile noastre de operare... așa că avem nevoie de acțiuni decisive pentru a ne restructura afacerea”.
El a adăugat că Ford speră că reducerile de locuri de muncă vor rezolva problemele companiei, dar a spus că „cu siguranță nu putem exclude” măsuri suplimentare dacă condițiile de piață se înrăutățesc.
Până în luna septembrie a acestui an, vânzările Ford în Europa au scăzut cu 17,9%, depășind cu mult o scădere de 6,1% la nivel de industrie.
Ford a cerut, de asemenea, guvernului german, în special, să ofere mai multe stimulente și o infrastructură de încărcare mai bună pentru a ajuta consumatorii să treacă la vehiculele electrice.
Berlinul a încetat subvențiile pentru vehiculele electrice în decembrie anul trecut. Vânzările de vehicule electrice în Germania în primele nouă luni ale acestui an au scăzut cu 28,6%.
„Ceea ce ne lipsește în Europa și Germania este o agendă de politică clară și inconfundabilă pentru a promova mobilitatea electrică, cum ar fi investițiile publice în infrastructura de încărcare, stimulente semnificative... și o mai mare flexibilitate în îndeplinirea obiectivelor de conformitate cu CO2”, a afirmat John Lawler, directorul financiar al Ford într-o scrisoare către guvernul german.
Ford a trecut printr-o restructurare dureroasă în Europa, anunțând 3.800 de reduceri de locuri de muncă în februarie 2023. Își închide fabrica din Saarlouis din Germania anul viitor, cu noi reduceri de locuri de muncă.
Uniunea Europeană a impus tarife pentru vehiculele electrice produse din China, spunând că acestea beneficiază de subvenții neloiale din partea guvernului chinez.
Marcus Wassenberg, director general la divizia germană a Ford, a declarat că mișcarea reflectă schimbările continue ale industriei auto, evidențiind Germania pentru costurile ridicate ale forței de muncă și energiei.
El a spus că toate reducerile de locuri de muncă din Germania vor avea loc la sediul principal al Ford din Köln, reprezentând aproximativ un sfert din forța de muncă a fabricii.