Un gigant auto ia în calcul concedieri și închiderea a șapte fabrici
0Un gigant auto a anunțat recent că nu exclude reducerea de personal și închiderea unor fabrici din cauza concurenței acerbe, considerată neloială, pe care o face China.
Carlos Tavares, CEO-ul Stellantis, producător de automobile proeminent, se confruntă cu provocări, deoarece concurența producătorilor de automobile chinezi continuă să crească în Europa.
Închiderea fabricilor este posibilă
Într-un interviu recent acordat publicației Les Échos, Tavares a indicat că este deschis posibilității de a închide fabricile pe măsură ce peisajul pieței se schimbă. El a reiterat aceste comentarii la RTL, subliniind presiunea tot mai mare din partea companiilor chineze din sectorul auto european, potrivit L'Independent.
Tavares și-a exprimat îngrijorarea cu privire la impactul închiderii granițelor pentru produsele chineze, declarând că astfel de măsuri ar fi contraproductive.
El a subliniat că producătorii chinezi ar putea eluda tarifele prin investiții în fabrici europene, care ar putea fi finanțate parțial din subvenții de stat în țările cu costuri mai mici.
Începând de la sfârșitul lunii octombrie, vehiculele importate din China vor fi supuse unor tarife de până la 45%, sporind urgența situației.
Șapte fabrici de asamblare, în pericol de închidere
Pentru a menține competitivitatea, Tavares a avertizat că, dacă mărcile chineze captează 10% din piața europeană, ar putea însemna o pierdere de până la 1,5 milioane de vehicule, ceea ce se traduce prin închiderea a aproximativ șapte fabrici de asamblare. Această realitate cruntă evidențiază necesitatea unor măsuri strategice pentru a proteja locurile de muncă din producția europeană.
În timp ce Volkswagen a semnalat deja posibile închideri ale unităților sale din Germania, Tavares a subliniat că producătorii europeni nu își pot permite să accepte o performanță redusă pe măsură ce concurenții chinezi câștigă acțiune.
Compania sa și-a ajustat țintele marjei de profit pentru 2024, recunoscând nevoia de a se adapta la condițiile dificile ale pieței, scrie dagens.com.
Tavares rămâne, de asemenea, împotriva întârzierilor în consolidarea standardelor europene privind emisiile de gaze cu efect de seră. El și-a exprimat îngrijorarea că compania sa este prinsă în mod nedrept în mijlocul disputelor politice din Uniunea Europeană, în special în ceea ce privește sprijinul pentru vehiculele electrice.
În lumina acestor provocări, Tavares s-a angajat să reducă nivelul stocurilor și să exploreze soluții inovatoare pentru a păstra locurile de muncă, dacă acest lucru mai este posibil.
Tavares, lăudat în ultimii ani pentru că a făcut din Stellantis unul dintre cei mai profitabili producători auto, a condus compania de la crearea sa, în 2021, în urma fuziunii dintre Fiat-Chrysler şi PSA, unde fusese preşedintele Board-ului din 2014.
Luna trecută, Stellantis şi-a înrăutăţit previziunile anuale, pe fondul costurilor mai ridicate pentru revizuirea afacerii sale din SUA şi a concurenţei din China pe segmentul vehiculelor electrice (EV).
Contractul lui Tavares expiră la începutul lui 2026, când se va pensiona. În prezent, al patrulea producător auto mondial este în căutarea unui succesor.