Facebook închide LiveRail, startup-ul cu origini româneşti

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Facebook a decis să închidă startup-ul cu origini româneşti LiveRail, un serviciu care conectează advertiserii cu conţinutul video printr-un sistem automatizat.

„Oprim serviciul LiveRail Private Exchange, pentru a ne concentra pe vânzarea de spaţiu publicitar direct către advertiseri, precum şi pe extinderea ofertei de publicitate via Audience Network. Ne-au spus asta mulţi dintre publisherii parteneri şi credem că astfel vom face publicitatea video mai relevantă pentru oamenii care o vizionează”, se arată într-un comunicat al Facebook, citat de News.ro.

LiveTrail a fost înfiinţat, acum nouă ani, de Andrei Dunca şi Sergiu Biriş, co-fondatorii Trilulilu, alături de britanicul Mark Trefgarne. Investiţia iniţială s-a situat între 20.000 şi 30.000 de dolari, în primul an de activitate.

În 2014, Facebook a cumpărat startup-ul pentru 500 de milioane de dolari, după ce LiveRail devenise principalul furnizor de reclame video pe Internet pe piaţa din SUA, depăşind competitorul AOL şi atingând o audienţă de 187,8 milioane de utilizatori care au vizionat reclamele furnizate prin sistemul companiei.

Dar achiziţia Live Rail de către Facebook nu a adus câştigul scontat.

În luna aprilie a acestui an, directorul pentru publicitate al Facebook, Brian Boland, a recunoscut că integrarea tehnologiei LiveRail „a durat peste aşteptări“. El a explicat că frauda cu publicitate şi problemele de vizualizare au deraiat LiveRail de la cursul normal.

O sursă citată de Wall Street Journal a declarat că brandul LiveRail nu va dispărea, întrucât Facebook ar putea decide să construiască noi produse pentru publicitatea video.

Facebook acordă o atenţie sporită platformei de publicitate Facebook Audience Network.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite