Explozie a vânzărilor de ceasuri de lux second-hand. Cine sunt principalii cumpărători

0
Publicat:

Segmentul second-hand al pieţei de ceasuri de lux va înregistra o creştere de 75% până la finele acestui deceniu şi va reprezenta aproape jumătate din piaţa totală, datorită tinerilor cumpărători care vor alimenta această tendinţă, arată un studiu realizat de firma de consultanţă Deloitte, transmite Bloomberg.

Tinerii sunt principalii cumpărători de ceasuri de lux second-hand, Foto Shutterstock
Tinerii sunt principalii cumpărători de ceasuri de lux second-hand, Foto Shutterstock

Vânzările anuale de ceasuri de lux second-hand vor urca până la 35 de miliarde de franci (35 de miliarde de dolari) în 2030, de la 20 de miliarde de franci în prezent, susţine firma de consultanţă, informează Agerpres.

Potrivit sursei citate, acest boom al vânzărilor de ceasuri de lux second-hand a făcut ca unii producători de ceasuri, precum Richemont, să se extindă pe acest segment prin achiziţionarea platformei online pentru ceasuri second-hand Watchfinder.

Specialiştii se aşteaptă ca şi alte branduri să îşi lanseze propriile lor canale de vânzări pe piaţa secundară.

În plus, Deloitte prognozează că toate marile platforme pentru vânzarea de ceasuri de lux second-hand, inclusiv Chrono24, Subdial, Watchbox şi Hodinkee, vor continua să se extindă.

,,Potenţialul de creştere pentru piaţa second-hand este enorm", susţine Karine Szegedi, director la Deloitte Switzerland.

Studiul scoate în evidenţă şi o accelerare a tendinţelor care în prezent influenţează industria elveţiană de orologerie şi piaţa mondială a ceasurilor de lux.

De asemenea, studiul prognozează o explozie a numărului de ceasuri vândute online comparativ cu magazinele tradiţionale, o continuare a migraţiei mărcilor spre produse mai scumpe şi o piaţă care este susţinută de consumatorii tineri care văd ceasurile de lux drept investiţii.

Interesul în ceasurile de lux a crescut puternic în pandemie, când consumatorii casnici, care aveau lichidităţi necheltuite pentru că nu puteau să călătorească sau să ia masa la restaurant, au început să caute online ceasuri de lux.

În aceste condiţii, preţurile pentru ceasuri second-hand de marcă precum Rolex, Patek Philippe şi Audemars Piguet au atins valori record pentru ca începând din aprilie să scadă, odată cu diminuarea valorii criptomonedelor şi scăderii pieţelor bursiere.

Indexul Subdial50, care urmăreşte preţurile de pe piaţa mondială pentru 50 din cele mai tranzacţionate ceasuri de lux, a scăzut cu 18% în ultimele şase luni.

Cu toate acestea, analiştii de la Deloitte sunt de părere că scăderea preţurilor nu înseamnă că piaţa second-hand a ceasurilor de lux se contractă.

Cumpărătorii tineri din Generaţia Z şi Milenials sunt cei mai probabili să cumpere ceasuri de lux second-hand, deoarece se simt mai confortabili cu achiziţionarea online de obiecte care au aparţinut altcuiva şi caută preţuri mai mici, arată raportul Deloitte.

Aproape jumătate dintre mileniali spun că este posibil să cumpere un ceas second-hand anul viitor, comparativ cu doar 12% în cazul reprezentanţilor generaţiei Baby Boomers.

,,Audienţa noastră este mult mai diferită decât ai putea presupune că este un cumpărător tradiţional al unui ceas de lux. Sunt mai tineri, cumpără şi vând ceasuri mult mai des şi sunt interesaţi ceasurile second-hand", spune Ben Clymer, fondatorul platformei online de vânzări şi ştiri despre ceasuri Hodinkee.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite