Efectul scumpirii gazelor şi energiei: Românii caută soluţii pentru încălzire şi reducerea facturilor la utilităţi

0
0
constructii casa

Campania de Black Friday 2021 va reprezenta, pentru mulţi dintre români, şansa de a căuta şi a găsi soluţii optime pentru încălzirea şi amenajarea locuinţei, în contextul scumpirilor masive la energie şi gaze.

De la becuri LED, boilere, centrale la sisteme de izolaţie termică, focusul va fi, în acest an, pe reamenajarea locuinţei, pe soluţiile eficiente de izolare termică şi consum energetic.

Creşterea puternică a facturilor la energie, gaze, în general la întreţinerea locuinţei, influenţează, în mare parte, perspectivele românilor în privinţa achiziţiilor de Black Friday.

Dacă în anii precedenţi în prim-plan se aflau electronicele şi electrocasnicele, produsele de fashion, auto şi beauty, în această perioadă tot mai mulţi clienţi se interesează, în mediul online dar şi în magazinele fizice, de soluţiile de eficientizare a consumului de energie şi gaze, de reamenajare a locuinţei în aşa fel încât să îşi reducă facturile la utilităţi.

Potrivit estimărilor Mathaus, unul dintre principalele trenduri de achiziţie din zona Black Friday îl va reprezenta zona eficientizării pierderilor de căldură sau îmbunătăţirii condiţiilor din locuinţe cu materiale care asigura o mai bună performanţă termică, incluzând în această categorie, printre altele, produsele pentru încălzire eficientă şi rapidă (boilere, centrale, sobe etc.), materialele de construcţii – cu focus pe termoizolaţiile interioare şi exterioare, ferestre si usi cu un grad izolator ridicat, instalaţii electrice si sanitare la o calitate mult mai bună.

,,Mulţi români şi-au făcut deja calculele cam cât consumă curent, gaze, cât le va veni factura la întreţinere – dacă sunt în sistem centralizat, şi acum caută soluţii. De la ferestre mai bune şi termosisteme pentru izolat pereţii, din vată minerală sau polistiren, la boilere şi chiar şi becuri cu LED care consumă mai puţin, cererea pe aceste segmente a crescut şi estimăm că va atinge punctul maxim în timpul Black Friday 2021’’, afirmă Cristian Matei, directorul de retail MatHaus.

O casă eficientă energetic şi atenţia la serviciile oferite

Vestea bună este că oferta pe acestă zonă de ,,casă eficientă energetic’’, de achiziţie inteligentă, este mai bogată ca în anii trecuţi. Sunt sute de tipuri de produse de ultimă generaţie sau materiale de construcţii cu un randament tot mai bun care îşi fac loc în depozitele magazinelor de bricolaje sau direct în paginile online.

,,Nu mai e ceva ieşit din comun, de exemplu, să ai o centrală termică performantă sau un boiler eficient, să foloseşti senzori ambientali pentru a eficientiza consumul de căldură asociaţi cu ferestre de calitate, să îţi creezi scenarii de consum în zona de energie electrică.

“Pe segmentul nostru, al materialelor de construcţii şi amenajări, observăm o dorinţă tot mai mare din partea clienţilor de a cumpăra materiale care asigură o construcţie eficientă din punct de vedere energetic.

Soluţiile sunt multiple, la preţuri foarte variate, fie că vorbim despre cărămidă, BCA sau materiale pentru hidroizolaţii.  Ideea e să te informezi temeinic despre ce ai nevoie, să întrebi un specialist şi să urmăreşti tutorialele, pentru a face o achiziţie inteligentă. Este un trend pe care îl vedem tot mai puternic în piaţă, pe care îl susţinem şi ni-l dorim să devină tot mai pregnant’’, a declarat Cristian Matei

Dincolo de oferta de produse din zona de eficienţă energetică, experţii remarcă interesul clienţilor pentru calitate în faţa preţului şi mai ales pentru serviciile oferite în cazul achiziţiilor online.

“Black Friday înseamnă în primul rând preţuri mici. Însă nu doar atât. Vedem tot mai mulţi clienţi care se uită în mai întâi la facilităţile produselor, la calităţile acestora şi caută cel mai bun match – preţ & calitate. A trecut vremea când cumpărăturile, mai ales cele ce ţin de amenajarea sau construcţia casei, se făceau în funcţie de preţul mai mic.

,,În al doilea rând, clienţii noştri au început să îşi dea seama de avantajul şi simplitatea pe care o ai când comanzi online chiar şi materiale de construcţii. Este mai avantajos să stai acasă pentru a supraveghea lucrarea, în timp ce noi prin flota proprie îţi aducem comanda în faţa porţii sau la şantier. Observam şi aici o creştere sănătoasă de la an la an”, a adăugat Matei.

Acest trend s-a conturat încă din anul trecut când, pe fondul restricţilor din pandemie, românii au stat mai mult în casă şi au realizat că trebuie să facă schimbări în locuinţă sau în curte, dacă stau la casă.

,,Pandemia ne-a influenţat comportamentul de consum, iar casa – care altădată reprezenta pentru mulţi doar locul în care vin de la serviciu pentru odihnă, a ajuns să reprezinte un obiectiv important de investiţii. Aşa am trecut de la focusul pe electronice la explozia achiziţiilor de materiale de reamenajare a locuinţei (var lavabil şi alte soluţii de vopsit pereţii, materiale ornamentale, instalaţii electrice, produse sanitare, uşi, parchet, ferestre, oglinzi, rafturi şi până la boilere, centrale termice şi electrice mai eficiente din punct de vedere al randamentului şi mai ales a consumului de energie’’, afirmă experţii.

Facem schimbări casă mai des decât acum 15 ani

Focusul românilor pentru schimbările din casă şi grădină vine pe fondul creşterii puterii de cumpărare şi, mai ales, a sofisticării obiceiurilor de consum.

Dacă în trecut, românii făceau aşa-numita ,,curăţenie generală’’ odată la 10 ani, în prezent acest lucru se întâmplă la 5-6 ani.

Dezvoltarea semnificativă a sectorului de bricolaj, a soluţiilor de transport sau creditare aflate la dispoziţia clienţilor, a făcut ca văruitul, schimbarea mobilei şi a aparatelor electrocasnice să ajungă rapid la nivelul ciclurilor de consum din Europa occidentală.

,,Ieftinirea semnificativă a soluţiilor de amenajare, de exemplu în cazul obiectele sanitare, a făcut ca vânzările pe aceste segmente să crească semnificativ, iar publicitatea asociată să influenţeze tot mai mult această dorinţă a oamenilor de a avea tot timpul aces la soluţii mai bune, mai eficiente’’, arată analiza.

Potrivit experţilor, odată cu pandemia, ideea de ,,curăţenie generală’’ a prins şi un mai mare avânt.

Varul lavabil antibacterian s-a aflat în topul vânzărilor din ultimul an şi, cel mai probabil, va continua acest trend şi în viitor, alături de produse precum soluţiile de zugrăvit rezistente la umezeală, antimucegai etc.

,,Suntem mai atenţi la calitatea aerului din casă, la curăţenie, la soluţiile care elimină bacteriile şi germenii. În jurul ideii de curăţenie inteligentă a apărut un întreg ecosistem de produse de calitate superioară, iar Black Friday va accelera acest trend de consum’’, afirmă Matei.

Cumpărături inteligente, de Black Friday

Pandemia a stimulat într-un mod semnificativ comerţul online în România, iar practica de a căuta pe internet diverse produse şi servicii înainte de a le cumpăra a devenit una obişnuită pentru majoritatea populaţiei.

Pe lista achiziţiilor online au intrat inclusiv materiale de constructii precum caramida, bca, fier pentru fundatie si alte materiale grele. Iar serviciile de transport asigurat până acasă sau la şantierul unde are loc construcţia atârnă greu în luarea deciziei de achiziţie a materialelor.

De Black Friday, Mathaus estimează că sectorul de vânzări online va atinge un maxim istoric, pe toate segmentele. Dincolo de preţ şi calitate, Black Friday 2021 va aduce un alt criteriu extrem de important – livrarea – mai ales în segmentul în care compania activează.

,,În condiţiile în care livrările la nivel international se află într-o situaţie de criză fără precedent, pentru cei care vor să cumpere inteligent de Black Friday va fi extrem de importantă livrarea. Să cumperi produse aflate pe stoc, cu livrare garantată şi, în anumite situaţii chiar gratuită, cum oferă Mathaus, credem că reprezintă un atuu important care va influenţa în sens pozitiv decizia de achiziţie.’’, a conchis Cristian Matei.

Economie


Ultimele știri
Cele mai citite